Un magazin de piese și materiale pentru mobilier este obligatoriu pentru cei care preferă să își construiască singuri diferite piese de mobilier, așa cum fac eu, iar un magazin în care să poți face mai multe operațiuni este greu de găsit. De MAM Bricolaj nu am mai auzit, probabil și pentru că magazinele nu sunt în apropiere de sectorul în care locuiesc.
Iar după ce magazinele mari de bricolaj au renunțat la operațiuni precum debitare și căntuire, au rămas pe piață doar depozitele mici de construcții, care sunt și foarte aglomerate. MAM Bricolaj (Materiale și Accesorii pentru Mobilier) a fost înființată în ianuarie 2011, la inițiativa lui Cristian Găvan, care, după un an de cercetare a pieței, a realizat că din această industrie lipsește un furnizor specializat. Investiția inițială a fost de 100.000 de euro, din care jumătate a mers către renovarea și amenajarea spațiului, iar cealaltă jumătate către achiziția stocului de produse.
„Înainte de această afacere m-am ocupat cu producția de mobilier la comandă și am observat că firmele care furnizau materiale și accesorii pentru mobilier aveau doar anumite produse de la anumiți furnizori pentru care încheiau contracte în exclusivitate. Aceste contracte blocau producția. Așa am văzut oportunitatea de a face acest «one stop shop». La noi, clienții economisesc timp și bani, pentru că pot achiziționa toate produsele de care au nevoie dintr-un singur loc”, explică Cristian Găvan, fondator MAM Bricolaj.
15.000 de clienți lunar
Cea mai bună perioadă pentru un astfel de magazin este a doua jumătate a anului, începând cu luna iulie și până în decembrie, când au loc cele mai multe amenajări interioare pe partea de mobilier. Cele mai căutate produse sunt palul melaminat, blaturile de bucătărie, profilele de aluminiu pentru mobilier, sistemele de uși glisante, sistemele de sertare, adezivii, picioarele pentru mobilier și sistemele de iluminat.
Valoarea medie a bonului de cumpărături este de 250 lei, iar clienții vin din trei segmente principale: meseriași independenți, firme mici de mobilă și persoane care lucrează mobilă din pasiune. În egală măsură, magazinul se adresează noilor proprietari de case, cu vârsta cuprinsă între 25 și 45 de ani. Acestea sunt persoanele care sunt interesate de noile tendințe și de mobilierul modern, care aduce un plus de ușurință în utilizare și confort. În medie, de la MAM Bricolaj fac achiziții aproximativ 15.000 de clienți lunar.
MAM Bricolaj este prezent și în online, printr-un site propriu unde pot fi găsite produsele care se află și pe rafturile celor două magazine fizice, dar și în marketplace-ul eMag, unde a fost listat la începutul acestui an.
Compania a încheiat anul 2016 cu o cifră de afaceri de 3,7 milioane de euro, o creștere cu 30% față de 2015, iar în primul trimestru din 2017, aceasta a înregistrat o creștere de 25% față de aceeași perioadă a anului trecut. Estimările pentru 2017 sunt de o creștere de până la 5 milioane de euro. Evoluția pozitivă se datorează vânzărilor de locuințe noi, ce a impulsionat și vânzarea de materiale pentru mobilier.
Școala de mobilă
În următorii doi ani, MAM Bricolaj vizează extinderea în București, unde plănuiește să mai deschidă alte două magazine proprii. Pe termen mediu și lung este luată în calcul și extinderea la nivel național, în orașe precum Cluj, Iași sau Timișoara. Compania are în prezent 60 de angajați, însă planurile de creștere includ și extinderea echipei.
Pentru pasionații de mobilă, MAM Bricolaj organizează din anul 2013 „Școala de Mobilă”, unde cursanții pot învăța să proiecteze și să fabrice mobilier din pal melaminat și mdf (fibră lemnoasă cu densitate medie). Perioada de instruire este de 3 luni și poate acomoda o medie de 25 de participanți pe fiecare serie. Acest curs a apărut din nevoia de a informa corect în ceea ce privește avantajele și dezavantajele diverselor tipuri de materiale și accesorii în proiectele de mobilier. Cursul are structura unui workshop, iar lecțiile sunt practice, cu exemplificarea producției diferitelor tipuri de piese.
Sursa: MAM Bricolaj a avut o cifră de afaceri de 3,7 mil. euro în 2016