Magazinele de nișă, cu produse speciale pentru anumite categorii de persoane, au apărut ca urmare a cererii și a lipsei de ofertă de pe piață. De cele mai multe ori, antreprenorii care pornesc aceste afaceri, descoperă necesitatea pe propria piele, adică după ce au trecut prin situația în care caută un produs, dar nu îl găsesc. Acesta este și cazul Claudiei Știrbei, cea care a lansat magazinul Mama Boutique, unde sunt comercializate în principal haine pentru gravide.
În 2011 a fost lansat site-ul mamaboutique.ro, axat pe produse pentru viitoarele mămici. Între timp a lansat și o versiune pentru mobil, dar și un showroom, iar în prezent comercializează pe lângă îmbrăcăminte pentru gravide și article pentru perioada post-natală, colecții mama și fiica, haine pentru alăptare și bijuterii. La acestea se adaugă și un blog atașat site-ului, în care se pot găsi sfaturi pentru perioada de maternitate și pentru creșterea copilului.
Am stat de vorbă cu Claudia Știrbei, cea care a lansat magazinul online și care a dezvoltat afacerea pentru a afla mai multe despre concept și despre afacerea care creștere de la un an la altul.
De unde a venit ideea deschiderii unui magazin pentru gravide? De unde ați luat conceptul pentru magazin?
Ideea magazinului Mama Boutique pentru gravide a venit în urma unei nevoi simțite în perioada primei mele sarcini. Am identificat oportunitatea unui business pe această nișă exploatată puțind spre deloc. De la haine pentru gravide, s-a dezvoltat și în zona accesoriilor pentru proaspete mame, bijuterii și cadouri pentru maternitate.
Cât ați investit în deschiderea magazinului și a showroom-ului din Floreasca? Investiția a fost realizată din surse proprii sau prin credit?
Am deschis magazinul acum aproape 7 ani și investiția a fost continuă pe parcursul acestor ani, din surse proprii. În februarie 2018, vom lansa un showroom de 130 mp în centrul Capitalei.
În ce an a fost deschisă afacerea și cum doar online sau offline? Cum a evoluat de-a lungul anilor?
Magazinul a fost lansat online în aprilie 2011 și după trei ani am oferit și varianta probării hainelor și achiziționării din showroom, în urma cererii clientelor. De-a lungul anilor, lucrurile au avut o evoluție ascendentă, cu excepția anului 2014 când, în urma sarcinii mele cu probleme, magazinul a trecut pe un plan inferior în lista priorităților mele și s-a simțit în cifre. Anul trecut, magazinul a avut o cifră de afaceri de 90.000 euro și anul în curs îl vom încheia cu o creștere de 30%.
De unde provin produsele pe care le vindeți? Aveți și haine/colecții originale sau proprii?
Importăm produsele și colecțiile din Europa. În afara țării noastre, industria pentru articolele necesare perioadei maternității este foarte dezvoltată și nu ne-a fost greu să găsim niște parteneri serioși cu care să avem colaborări excelente. Avem de asemenea în plan și producerea hainelor pentru gravide la noi în țară, de curând chiar demarând acțiuni în acest sens.
Care sunt cele mai vândute piese de haine? Care sunt cele mai dificile de găsit și/sau purtat de către o gravidă?
Cele mai căutate și ușor de purtat sunt bineînțeles rochiile pentru gravide. Practic îți asiguri o ținută cu un singur articol de îmbrăcăminte. Vorbind desigur la modul general, pentru că fiecare sarcină și fiecare femeie are particularitățile ei.
Cum sunt femeile însărcinate ca clienți? Au nevoie de o atenție specială sau de abordarea diferită?
N-am împărțit niciodată clientele nostre în însărcinate sau nu. Clientele noastre întotdeauna beneficiază de atenție specială, pentru că suntem recunoscătoare pentru fidelitatea lor și pentru faptul că ne-au ales pe noi. Mai ales că încheierea unei tranzacții reprezintă chiar începutul unei relații pe termen lung cu clientele noastre.
Cât de vizitat este showroom-ul? Ce pondere au vânzările online în total vânzări?
Showroom-ul este foarte vizitat de gravide din toată țara. Cumva, programarea la noi este bonus la vizita la ecografie. Ponderea este clar mai mare în vânzările online, magazinul fiind gândit de la început în acest fel.
Care este profilul clientului Mama Boutique?
Clienta Mama Boutique este o femeie cu lifestyle (stil de viață) foarte activ, care percepe schimbările din perioada maternității ca pe o promovare care vine cu mai multe responsabilități, cu venituri medii spre high, cu vârsta cuprinsă între 26 – 45 ani.
Care este primul sfat sau primele sfaturi pe care le dați unei cliente noi?
Discuțiile între mame sunt nelimitate și pentru a afla aceste detalii, va trebui să ne viziteze showroom-ul. Ce putem spune este că asigurăm consiliere pe toată durata vizitei și de asemenea în tot procesul de cumpărare.
Care sunt cele mai aglomerate perioade din an pentru vânzări?
Nișa în care activăm este una cu totul și cu totul deosebită și care dă bătăi de cap agențiilor cu care lucrăm, întrucât nu avem o sezonalitate asemănătoare de la an la an. Pot să spun doar că ne avantajează vremea rea sau cu zăpadă multă.
Derulați vreo campanie promoțională sau de promovare în prezent?
Absolut. Suntem în perioada Sărbătorilor și le oferim tuturor taților și viitorilor tați soluții pentru a-și face soțiile fericite de Crăciun.
Sursa: Mama Boutique, magazinul de nișă pentru mămici va deschide un nou showroom în Capitală