În ciuda prețurilor mai mari vânzările marelui lanț de fast-food au crescut, însă câștigurile au dezamăgit Wall Street, conform CNN.
În 2021, vânzările în restaurantele din SUA au urcat cu 13,8%, cea mai mare creștere anuală de când McDonald’s a început să raporteze vânzările comparabile, în 1993, când președintele SUA era Bill Clinton.
Vânzările din SUA au urcat cu 7,5% în al patrulea trimestru, în parte datorită creșterii prețurilor, vânzărilor digitale puternice și articolelor din meniu, cum ar fi sandvișul cu pui crocant și McRib, care a devenit disponibil pentru cumpărare din toamna trecută.
Totodată, McDonald’s, împreună cu alte restaurante, a crescut prețurile odată cu inflația.
CEO-ul Chris Kempczinski a declarat în octombrie că firma se așteaptă ca prețurile meniului să fie cu aproximativ 6% mai mari în 2021 față de 2020. El a spus atunci că majorarea prețurilor „a fost destul de bine primită de clienți„.
Creșterea prețurilor a ajutat McDonald’s să facă față inflației salariale, precum și creșterilor costurilor cu alimentele și hârtia, a declarat joi directorul financiar Kevin Ozan în timpul unei teleconferințe cu analiștii. Compania se așteaptă ca aceste costuri cu alimentele și hârtia să crească în acest an.
Totuși, raportul companiei, care a raportat venituri de 6 miliarde de dolari, a fost sub așteptările analiștilor pentru acest trimestru. De asemenea, profitul pe acțiune a ratat așteptările Wall Street. Înainte de clopoțel, acțiunile McDonald’s (MCD) au scăzut cu circa 2%.
Pe lan internațional, vânzările au avut în continuare de suferit din cauza pandemiei.
De exemplu, în China vânzările au scăzut în trimestrul al treilea din cauza unei reapariții a virusului, a precizat compania. În Australia, vânzările au fost stabile în trimestrul al treilea din cauza restricțiilor guvernamentale legate de Covid. Vânzările au crescut pe piețele internaționale cu mai puține închideri de restaurante legate de pandemie, precum Franța, Marea Britanie, Germania și Italia.