Mihaela Bilic: „Vitamina D NU funcționează fără magneziu”

0
FOTO: Shutterstock

Peste jumătate din populație suferă de deficit de vitamina D. Mulți dintre aceștia nici nu știu acest lucru. Alții află în urma analizelor de sânge care determină nivelul de vitamina D din sânge.

 

Foarte multe persoane consumă, la recomandarea medicului sau nu, suplimente de vitamina D. Acestea sunt însă ineficiente fără magneziu, susține medicul nutriționist Mihaela Bilic.

“Mai mult de jumătate din populația globului are un deficit de vit. D. Până acum se știa că o alimentație săracă în vitamina D și expunerea însuficientă la razele soarelui provoacă această carență. Studiile recente au scos la iveală un alt aspect: vitamina D nu este folosită optim daca nivelul de magneziu este scăzut.

Aportul optim de magneziu este de 420mg/zi pentru bărbați și 320mg/zi pentru femei. Din păcate alimentația modernă nu acoperă nici jumătate din doza recomandată.

Stresul cronic și somnul insuficient cresc nevoile de magneziu. Stilul de viață alert și dezechilibrat afectează sistemul nervos și epuizează rapid rezerva de micronutrienți.

Bolile cronice precum diabetul și sindromul X metabolic, hipertensiunea și nivelul crescut de colesterol sunt consumatoare de magneziu. Iar tratamentele medicamentoase cu antibiotice, diuretice și antiacide au ca efect secundar o eliminare masivă de magneziu.

Fără magneziu sistemul nervos își pierde echilibrul, oasele și dinții își pierd rezistența și mușchii nu pot funcționa. Contracția musculară este dependenta de magneziu, iar activitatea inimii și presiunea arterială sunt influențate de nivelul lui în sânge.

Corpul uman nu este capabil să sintetizeze magneziu, deci trebuie adus din alimentație. Care sunt cele mai bune surse? Pe primul loc avem semințe și oleaginoase: semințe de dovleac, migdale, caju semințe de pin, alune. Urmează apoi leguminoase: fasole boabe, soia, linte, naut ăi quinoa. Cât despre suplimente, alegeți sărurile organice de magneziu, în doze cuprinse între 100 si 250 mg/zi „, explica Mihaela Bilic pe Facebook.

citește și Metode de relaxare

Lăsaţi un mesaj

Te rugăm să adaugi un comentariu
Vă rugăm să completaţi numele