logo informateca logo informateca
  • Știri
    • Interne
    • Externe
    • Sănătate
    • Showbiz
    • Turism și relaxare
  • Politică
  • Economie
    • Auto
    • Financiar
    • IT&C
  • Educaţie
    • Actualitate
    • Preşcolar
    • Şcoala
    • Studii în străinătate
    • Universitar
  • Sport
  • Casă şi grădină
    • Amenajări
    • Grădină
    • Info util
    • Noutăţi CasoTeca
  • Agricultură
    • La zi
    • Produse
    • Utilaje
  • Opinii
  • Publicitate
InformatecaInformateca
Cauta...
  • Știri
    • Interne
    • Externe
    • Sănătate
    • Showbiz
    • Turism și relaxare
  • Politică
  • Economie
    • Auto
    • Financiar
    • IT&C
  • Educaţie
    • Actualitate
    • Preşcolar
    • Şcoala
    • Studii în străinătate
    • Universitar
  • Sport
  • Casă şi grădină
    • Amenajări
    • Grădină
    • Info util
    • Noutăţi CasoTeca
  • Agricultură
    • La zi
    • Produse
    • Utilaje
  • Opinii
  • Publicitate
Follow US
© 2024 Informateca.ro
Economie

Ministerul Transporturilor discută cu CE în vederea acordării unui ajutor de 130 milioane euro pentru TAROM şi Blue Air

Radu Ramona
Radu Ramona
9 aprilie 2020
Share
SHARE

Ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode, a anunţat miercuri seara că au fost demarate discuţii cu Comisia Europeană pentru un ajutor dedicat compensării efectelor pandemiei asupra TAROM şi Blue Air, undeva la 130 de milioane de euro.

 

„Noi am demarat discuţii cu Comisia Europeană, până vineri vom transmite către Comisia Europeană… Deja suntem în discuţii cu Consiliul Concurenţei, Ministerul Finanţelor, cu toate instituţiile statului român responsabile, cu un demers absolut necesar şi anume acela de a solicita un ajutor pentru compensarea efectelor pandemiei. Vorbim de aproximativ 65 milioane euro pentru fiecare companie. Deci, undeva la 130 milioane euro ar fi necesare pentru a salva cele două companii”, a explicat Bode, la Realitatea Plus.

Potrivit acestuia, TAROM, în special, se află într-o situaţie dificilă, deoarece a primit ajutorul de salvare de 36 milioane euro, dar banii nu sunt în cont şi nu pot fi folosiţi decât pentru plata leasing-urilor.

- Publicitate -

„A avut acel ajutor aprobat, dar banii nu i-a avut în cont, şi dacă i-ar avea nu ar putea să-i folosească decât pentru ceea ce s-a angajat, şi anume plata ratelor pentru leasing-urile pe care TAROM le are pentru aeronavele achiziţionate în ultimii ani. În această etapă suntem în discuţii cu furnizorii să regândim aceste contracte de leasing şi pentru aeronavele Boeing şi pentru ATR, astfel încât, după ce trece această criză, să ne putem achita obligaţiile şi să funcţioneze compania”, a mai spus ministrul.

El a adăugat că se negociază amânarea acestor rate şi, în paralel, dacă se decide accesarea acelui ajutor de salvare, cele 36 de milioane de euro pot fi utilizate doar pentru plata acelor rate, relatează Agerpres.

„Ne-am asumat că îi returnăm în şase luni. Dacă nu avem acest business plan şi constatăm că nu putem să returnăm acel ajutor în şase luni am risca, pentru că am garanta cu aeronavele, am risca acele aeronave să fie practic sechestrate, confiscate pentru stat şi acest lucru ar fi total nepotrivit. Nu am avea cum să funcţionăm în aceste condiţii. Aşadar, ne gândim, încercăm să găsim soluţii, ne orientăm…Practic, două aeronave Boeing le-am transformat, am scos scaunele, le-am transformat în aeronave cargo. Am efectuat deja primele două zboruri din China, aducem materiale pentru Unifarm, aducem materiale pentru orice client. Putem să aducem în jur de 15 tone de materiale. Efortul colegilor mei de la TAROM este unul extraordinar, al piloţilor în special, al personalului navigant, pentru că ei nu au dreptul să părăsească aeronava”, a precizat şeful de la Transporturi.

La nivel European, traficul aerian a scăzut cu 91%, comparativ cu aceaşi perioadă a anului trecut

 

Întrebat dacă se pune problema şomajului tehnic şi în cazul unora dintre angajaţii TAROM, ministrul a răspuns că nu exclude această variantă, şi că ar fi o soluţie şi nu o problemă.

- Publicitate -

„Nu exclud această variantă, pentru că vorbim totuşi de o companie foarte mare, 1.600 – 1.700 de angajaţi. Acum, direcţia tehnică, pentru că cei 600 – 700 de angajaţi au profitat de această etapă şi îşi realizează toate lucrările de întreţinere, reparaţii pe care le aveau în plan, dar atât timp cât ai 700 – 800 de piloţi, însoţitori, nu zbori în această perioadă, trebuie să ne gândim la o soluţie. (…) Eu cred că o restructurare din temelii a tuturor companiilor în această perioadă de criză şi în etapa post criză se impune. Vom vedea cum va arăta şomajul tehnic pentru compania TAROM. Concret, sunt discuţii în Consiliul de Administraţie, dar, din punctul meu de vedere, aşa cum arată lucrurile azi, nu cred că acest lucru poate fi evitat, ci, dimpotrivă, este o soluţie, nu o problemă”, a menţionat Lucian Bode.

Conform datelor prezentate de acesta, cifrele oficiale arată că, la nivel European, traficul aerian a scăzut cu 91%, comparativ cu aceaşi perioadă a anului trecut. În cazul României, scăderea este de 94%.

„Dramatic. În România sunt înregistrate 15 companii aeriene cu licenţă de operare în ţara noastră. Avem 16 aeroporturi, 4 aparţinând ministerului şi 12 ce ţin de autorităţile locale. O scădere semnificativă de 94% în România – în acest moment, avem suspendate zborurile spre zonele roşii: Italia, Spania, Franţa, Germania, Austria, Belgia, Elveţia, Statele Unite, Marea Britanie, Turcia şi Iran. Către zonele roşii nu se mai zboară, nici dinspre zonele roşii. Sunt suspendate zborurile interne. Cei doi operatori români, TAROM şi Blue Air, nu mai operează zboruri interne. Căutăm soluţii şi în perioada de criză şi în perioada post-criză, dar pentru companiile aeriene, dacă mai aşteptăm să treacă şi următoarea etapă de 30 de zile în care vom avea starea de urgenţă va fi foarte târziu”, a mai afirmat Bode.

Etichete:ajutorblue aircomisia europeanalucian bodeministerul transporturilortarom
Distribuie articol:
Facebook Whatsapp Whatsapp Email Copiaza linkul Print
Ad imageAd image
Publicitate
Ad imageAd image
- Publicitate -
Ad imageAd image
- Publicitate -
Ad imageAd image

Parteneri

  • CasoTeca
  • AgroTeca
  • Pedagoteca
  • Prescu.ro

Articole similare

Economie

Cîțu anunță prelungirea șomajului tehnic pentru anumite sectoare

Ministrul Finanţelor Publice, Florin Cîţu, afirmă că şomajul tehnic va continua în anumite sectoare, care nu işi vor putea relua…

1 Minute
Economie

Revista-patronatelor: Zeci de mii de patroni suferă de foame

Aproape 33.000 de întreprinzători şi patroni afirmă că nu-şi pot asigura o masă consistentă și mai mult de 70.500 nu-şi permit acoperirea cheltuielilor…

2 Minute
Economie

Un grup de antreprenori a deschis platforma MAX Ba, dedicată firmelor mici și mijlocii

Un grup de antreprenori a deschis platforma MAX BA, dedicată antreprenorilor, pentru managementul eficient al resurselor financiare ale companiilor mici…

2 Minute
Economie

Reţele Electrice România investeşte 25 milioane lei în anvelope de beton

Reţele Electrice România, parte a grupului PPC, anunţă că a lansat pe platforma electronică de achiziţii publice SEAP, o licitaţie…

3 Minute
logo informateca logo informateca
  • Despre InformaTeca
  • Publicitate
  • Contact
  • Termeni şi condiţii
Info Utile
  • Despre InformaTeca
  • Publicitate
  • Contact
  • Termeni şi condiţii

Publicațiile


 

CasoTeca: CasoTeca | Noutati casa si gradina | Amenajari interioare si exterioare | Amenajari gradini | Informatii Utile Casa

PedagoTeca: Stiri educatie | Prescolari | Scolari | Universitar | Studii strainatate | Actualitate | Opinii

AgroTeca: AgroTeca | Noutati agricultura | Produse agricole | Utilaje agricole

InformaTeca: InformaTeca | Noutati online | Casa si Gradina | Educatie | Agricultura | Economie | Sport | Politica

Alte site-uri: PRescu.ro | MoneyBuzz.ro | CurierulNațional.ro | Goool.ro | SlatinaBuzz.ro

 

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?