Ministerul Transporturilor s-a cam săturat de Metrorex

Alexandru Ionescu

Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a declarat că bucureştenii sunt nemulţumiţi de frecvenţa scăzută cu care circulă metroul, din cauza contractului de mentenanţă la Metrorex care nu a fost plătit.

 

El a mai spus că anul trecut de exemplu Metrorex nu a avut buget şi că s-a săturat ca mereu Ministerul, Guvernul să vină de fiecare dată să aloce bani pentru a acoperi găurile companiei. Ministrul a adăugat că e dispus să aibă o discuţie cu Primăria Capitalei dacă doreşte să preia gestiunea transportului în comun în Bucureşti.

„Ne aflăm într-o situaţie în care de fiecare când avem un anumit disconfort pe care îl vedem cu toţii, al bucureştenilor, faptul că avem această frecvenţă mai scăzută la metrou. Acest disconfort al bucureştenilor, din cauza acelui contract de mentenanţă care nu a fost plătit, fiindcă una din cauze ar fi că anul trecut de exemplu Metrorex nu a avut buget. E singura companie din coordonarea Ministerului Transporturilor care nu a avut buget. Eu cred că efectele se văd şi anul acesta. Un contract aşa de prost din punctul de vedere al celui cu care s-a semnat, o anumită companie, a fost reînnoit la sfârşitul anului trecut, nu? Pe o durată de încă 15 ani, în condiţiile în care nu au apărut peste noapte la Metrorex. Tot timpul au fost anumite întârzieri la plată. Asta nu înseamnă şi nu vreau să fiu înţeles greşit că Metrorexul, dacă a semnat un contract, nu trebuie să se ţină de termenii acelui contract. Trebuie să se ţină de termenii acelui contract”, a afirmat Sorin Grindeanu, luni, după semnarea contractului pentru pentru proiectarea şi execuţia Secţiunii 3 a Autostrăzii Sibiu-Piteşti la sediul MTI.

Citeste si...  Directorul general al Metrorex, Ştefan Paraschiv, a fost demis

Ministrul Transporturilor a mai precizat că soluţia nu este acoperirea găurilor financiare ale Metrorex, ci alcătuirea unui plan de management bine pus la punct.

„Pe de altă parte, m-am săturat şi eu şi alţii, sunt convins că şi dvs, ca acest disconfort pe care îl au bucureştenii să fie folosit ca un fel de mijloc de presiune asupra Ministerului, Guvernlui, în a veni de fiecare dată cu bani ca să astupăm anumite găuri de la Metrorex. Nu asta este soluţia. Soluţia este ca totuşi, într-un final, şi lucrul acesta se va întâmpla în acest semestru, până la sfârşitul anului, ca acolo să existe un plan foarte bine pus la punct legat de management, de cum vor arăta toţi indicatorii economici, fiindcă bugetul statului nu poate să vină de fiecare dată să acopere minusul pe care Metrorexul în are”, a completat Grindeanu.

Preţul unei călătorii cu metroul ar trebui majorat la 50 de lei ca Metrorex să devină rentabilă

„Am mai spus acest lucru – de ce nu se plăteşte de la bugetul statului transportul în comun la Cluj, la Iaşi, la Craiova, la Timişoara?”, s-a întrebat social-democratul.


Etichete:
Distribuie articol:
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *