
Divizia europeană a Mitsubishi Motors a prezentat aseară, în premieră mondială, o nouă generație a SUV-ului ASX. Noul SUV, poziționat în segmentul B european, preia moștenirea generației anterioare din care au fost vândute 380.000 de vehicule. Noul Mitsubishi ASX va fi produs la uzina Renault din Valladolid, Spania.
Noul Mitsubishi ASX (Active Sports X-over) este dezvoltat special pentru piața europeană și are la bază platforma CMF-B dezvoltată în cadrul Alianței Renault-Nissan-Mitsubishi. Drept urmare, oferă o gamă largă de opțiuni de propulsie, inclusiv Plug-in Hybrid (PHEV), Full Hybrid (HEV) și Mild Hibrid.
„Creșterea și electrificarea SUV-urilor sunt tendințele dominante pe piața europeană de astăzi iar acest lucru va continua. Cu un pachet complet de tehnologie avansată și infotainment, noul ASX se potrivește perfect pentru piața europeană” a declarat Frank Krol, Președinte și CEO al Mitsubishi Motors Europe.
Designul noului SUV de mici dimensiuni, vizibil asemănător cu Renault Captur, înglobeaza tema „Dynamic Shield” de la Mitsubishi Motors, care induce atât robustețe, cât și dinamism, în timp ce evidențiază emblematicul logo cu trei diamante al mărcii japoneze.
Profilul lateral combină o siluetă fluidă cu tentă sportivă, roțile de 17 sau 18 inchi conferind modelului o postură puternică. Partea din spate completează versatilitatea sportivă a designului.
Vezi și Mitsubishi a încrucișat Outlander cu supersportiva Eclipse: Eclipse Cross
Încă din momentul lansării, mașina va fi disponibilă cu o gamă de șase culori, combinată cu un plafon negru pe echipările de top.
Dotat cu cea mai recentă tehnologie de infotainment, interiorul noului ASX combină stilul și confortul, cu spațiul și versatilitatea, precum și o capacitate a portbagajului de 332 de litri (VDA), care crește cu încă 69 de litrigrație culisării către față a banchetei din spate.
Accesul în Mitsubishi ASX este simplificat de sistemului de operare fără cheie, standard pentru toate echipările, cu excepția versiunii de intrare în gamă. Când șoferul se apropie la aproximativ un metru de vehicul, sistemul detectează cardul Hands Free și deblochează automat ușile. În mod similar, la ieșirea din vehicul – de îndată ce cardul Hands Free trece dincolo de raza de un metru față de mașină și nu mai poate fi detectat, sistemul încuie automat ușile.
În interior, sunt disponibile o selecție de ornamente din țesătură și piele în funcție de versiune, în timp ce scaunele și volanul încălzite asigură confort în timpul lunilor de iarnă.
Sistemul Smartphone-link Display Audio (SDA), montat central, acționează ca interfață principală între șofer și sistemele vehiculului. SDA vine în formate de șapte inchi (landscape) și de 9,3 inchi (portret) cu replicare wireless a smartphone-ului (Apple CarPlay® și Android Auto™) în dotarea standard. Versiunile de top oferă și un sistem audio BOSE.
Noua generație Mitsubishi ASX oferă o gamă largă de opțiuni avansate și electrificate de grup motopropulsor. Motorul de intrare în gamă este unul inovator cu trei cilindri, de 1.0 litri turbo, alimentat cu benzină (1.0L MPI-T), disponibil în combinație cu transmisia manuală cu 6 trepte.
Vezi și Mitsubishi ASX – maşină pentru fetele cărora nu le place iarna
Pentru clienții care au nevoie de mai multă performanță, un motor turbo cu injecție directă de 1.3 litri (1.3L DI-T) este asociat cu un sistem Mild Hybrid care încorporează un generator de pornire cuplat cu o baterie litiu-ion de 12 V, permițând recuperarea energiei atât în faza de decelerare, cât și în faza de frânare și asistență electrică a cuplului. Clienții pot alege între o transmisie manuală cu șase trepte și o transmisie automată cu dublu ambreiaj cu 7 trepte (7DCT).
Noua generație ASX va fi primul model Mitsubishi din Europa cu un sistem complet hibrid (HEV) care îmbină o unitate pe benzină de 1.6 litri cu două motoare electrice și o cutie de viteze automată, multimod.
În vârful gamei va fi versiunea Plug-in Hybrid (PHEV). Sistemul PHEV, cu un motor pe benzină de 1.6 litri asociat cu două motoare electrice și o baterie de 10,5 kWh, este unic pentru Alianță în segmentul B-SUV, noua generație Mitsubishi ASX călcând, prin urmare, pe urmele PHEV x SUV ale modelelor Outlander PHEV și Eclipse Cross PHEV.