Nu există o mașină fabricată în Europa care să nu aibă cel puțin o componentă făcută în România, anunță ACAROM

0

Acest an, comparativ cu 2020, a adus o scădere în industria auto din România, dar au rămas cele 630 de companii auto cu un număr de peste 230.000 de angajați direcți, industria auto reprezentând 15% din PIB-ul țării, spune Adrian Sandu, Secretarul General al Asociației Constructorilor de Automobile din România.

Declarațiile oficialului ACAROM au fost făcute în cadrul dezbaterii „Economia românească: retrospectivă și proiecții pentru 2022”, organizată de Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării.

Ce a mai spus Adrian Sandu:

Nu există o mașină fabricată în Europa care să nu aibă cel puțin o componentă fabricată în România.

Industria auto deține un procent de 27% din exporturile naționale, iar primii trei exportatori sunt Dacia, Ford și Daimler.

În acest moment, industria auto se confruntă cu 5 crize: coronavirusul a afecta acest sector încă de la început, criza semiconductorilor – a dus la oprirea producției și la o scădere a cifrei de afaceri, schimbări în mobilitate la nivelul Europei determinată de o evoluție a emisiilor de noxe printr-o standardizare mai dură cu privire la emisiile de CO2 ale vehiculelor și un push forțat către electrificare, inflația și creșterea prețurilor la materia primă. Toate aceste crize au dus la o presiune uriașă asupra acestui sector.

Lipsa predictibilității economice, fiscale și legislative, alături de crizele pe care le traversează sectorul auto în acest moment, pun în pericol toate investițiile prezente și viitoare precum și atragerea de noi investiții în acest sector.

Au fost căutate soluții pentru criza microcipurilor și se așteaptă ca în anul 2022 să se rezolve acestă problemă.

Totodată, se dorește o revenire a industriei auto la nivelul celei de dinaintea pandemiei și astfel toată lumea să poată face profit.

Lăsaţi un mesaj

Te rugăm să adaugi un comentariu
Vă rugăm să completaţi numele