Compania uriașă a rețelelor de socializare a suferit un colaps masiv pe trei dintre platformele sale: Facebook, Instagram și Messenger.
Defecțiunea s-a rezlvat în destul de scurt timp, însă problemele au fost raportate de către zeci de milioane de utilizatori:
„În cursul zilei de astăzi (marți n.r.), o problemă tehnică i-a împiedicat pe utilizatori să acceseze unele dintre serviciile noastre. Am rezolvat această problemă cât mai repede posibil pentru toți cei afectați și ne cerem scuze pentru orice inconvenient cauzat”, a declarat un purtător de cuvânt al grupului, Andy Stone, pe X – fostul Twitter, la mai puțin de o oră după blocaj.
Ttul a început în jurul orei 17:00, ora României, când utilizatorii au fost scoși afară subit din conturile lor de Facebook și Messenger, iar reconectarea n-a mai fost posibilă.
Mai exact, Facebook i-a informat, când încercau să reintre în conturi, că au introdus parola greșită.
Site-ul Downdetector, care urmărește problemele tehnice de pe toate platformele digitale, a înregistrat circa 600.000 de raportări ale celor blocați la nivel mondial și circa 92.000 pentru Instagram:
„Suntem conștienți de o problemă care afectează conexiunea cu Facebook. Echipele noastre de ingineri lucrează în mod activ pentru a rezolva problema cât mai repede posibil”, a scris grupul californian pe site-ul oficial.
În jur de 4 miliarde de oameni folosesc în fiecare lună cel puțin una dintre platformele grupului Meta: Facebook, Instagram, Messenger și WhatsApp.
„Festival” de glume din partea rivalilor de la X
Pana de a Meta a forțat utilizatorii rețelelor de socializare să se îndrepte spre „X”, postând numeroase ironii la adresa companiei lui Mark Zuckerberg. Printre ei s-a numărat și proprietarul, Elon Musk, care a scris: „Dacă citiți acest mesaj, este pentru că serverele noastre funcționează”.
Amintim, WhatsApp, serviciul de mesagerie foarte popular, cumpărat de Facebook în 2014 cu peste 19 miliarde de dolari, a mai avut o pană majoră în 2022, în octombrie.