Pandemia ne obligă să păstrăm distanța de semeni. Mai știm că în avion sunt mici șanse să luăm vreun virus, mai ales daca avem la noi mască și un purificator de aer portabil care distruge coronavirus. În aceste condiții, putem pleca în excursii și putem ”afla” orașele la pas.
Mai mult, mersul pe jos este o sursă importantă în menținerea sănătăţii şi în scăderea nivelului de poluare.
Un studiu realizat pe 1000 de oraşe din lume plasează Londra, Paris, Bogota şi Hong Kong ca fiind cele mai potrivite pentru plimbare. Capitala Marii Britanii a ieşit pe primul loc datorită apropierii cetăţenilor de spaţii accesibile fără maşină.
Cercetătorii de la Institutul pentru Politici de Transport și Dezvoltare (ITDP) au declarat că a face orașele circulabile este vital pentru îmbunătățirea sănătății, reducerea emisiilor de carbon și construirea unor comunități și economii locale mai puternice. Cu toate acestea, foarte puține orașe au avut disponibilitatea de a pune pietonii pe primul loc şi s-au lăsat dominate de mașini. Raportul a constatat că orașele din SUA s-au clasat pe ultimele locuri în ceea ce priveşte posibilitatea de a merge pe jos din cauza extinderii urbane.
Studiul a vizat trei aspecte principale, iar dintre oraşele cu peste 5 milioane de locuitori doar oraşul columbian Bogota a ieşit pe primul loc în toate cele trei privinţe. Prima măsură a evaluat proporția persoanelor care locuiesc la mai puțin de 100 m de un loc accesibil fără mașină, cum ar fi parcuri, străzi pietonale și piețe. Acestea sporesc sănătatea, ajută la formarea conexiunilor în comunitate și sporesc siguranța pietonilor, au spus cercetătorii. Hong Kong a ocupat locul doi, cu 85% pe o rază de 100 de metri, pe celelalte locuri aflându-se Moscova, Paris și Londra.
A doua măsură a analizat proporția persoanelor care trăiesc la mai puțin de un kilometru atât de asistență medicală, cât și de unităţile de învăţământ sau de alte posibile surse de educație. La Paris, 85% dintre oameni locuiau la această distanță, oferindu-i oraşului luminilor primul loc, urmat de Lima (Peru), Londra, Santiago (Chile) și Bogotá.
Dimensiunea medie a cartierelor a fost a treia măsură, deoarece cartierele mai mici facilitează mersul oamenilor direct către destinațiile lor fără a ocoli construcţiile complexe, ce se regăsesc în cartierele mari. Aici, Khartoum din Sudan a obținut cel mai mare scor, urmat de Bogotá, Lima, Karachi în Pakistan și Tokyo în Japonia.
Firea apără candidaturile lui Rafila și Streinu-Cercel
Raportul include dovezi că locurile în care mersul pe jos este mai ușor și mai sigur aerul este mai puţin poluat, gradul de obezitate al oamenilor este mai scăzut, copiii au mai mult timp de joacă, aflându-se în proximitateta spaţiilor special amenajate, mai puține decese cauzate de accidente rutiere și afaceri cu performanțe mai bune.
Vezi care este cel mai bun purificator anti coronavirus de pe piată