Compania românească de outsourcing Optima a încheiat anul 2016 cu o cifră de afaceri de aproximativ 13.5 milioane de lei, cu 40 de procente mai mult față de 2015.
“Ne-am propus o creștere semnificativă și anul acesta, având în vedere realizările de până acum și planurile din ce în ce mai ambițioase pe care le avem, chiar dacă suntem conștienți că de la an la an este mai greu de menținut același ritm de creștere”, a declarat Daniel Mereuță, director general Optima.
Principala provocare pentru 2017 o reprezintă, în continuare, atragerea resurselor umane. „De departe aceasta este cea mai mare provocare pentru noi, dar și pentru întreaga economie per ansamblu”, a adăugat Daniel Mereuță.
Creșterea productivității și dezvoltarea parteneriatelor existente sunt de asemenea în topul listei de priorități pentru anul acesta. Foarte importante sunt și extinderea portofoliului de clienți din țară, cât și din străinătate.
“Obiectivul principal în 2017, precum și în anii trecuți, rămâne creșterea sănătoasă. De asemenea, avem ca scop creșterea eficienței și productivității pe proiectele pe care le gestionăm momentan. În ceea ce privește dezvoltarea portofoliului de clienți, în 2017 vom păstra aceeași abordare ca până în prezent și anume o consolidare calitativă și nu una cantitativă”, a detaliat Daniel Mereuță.
În ultimii 3 ani, compania de outsourcing cu capital majoritar românesc, Optima, înregistrează o rată de creștere a afacerii de peste 30%, iar la finele lui 2016 a ajuns la aproximativ 300 de angajați în birourile din București și Iași, în creștere cu 25% față de 2015. Biroul din inima Moldovei a devenit un motor important de creștere a business-ului, iar deschiderea unui al treilea birou este o posibilitate pe care compania o ia în calcul pentru acest an.
„Ne axăm pe creșterea echipei de management și a numărului de angajați în Iași. Nu urmărim un număr anume de angajați, nu acesta este scopul nostru, ci lucrăm la crearea unor echipe foarte bine închegate care să lucreze și să coopereze foarte bine și cărora, cel mai important, să le placă să lucreze împreună. Evaluăm și posibilitatea extinderii cu un nou birou în provincie, în funcție de evoluția proiectelor în care suntem implicați”, a explicat Daniel Mereuță.
Daniel Mereuță, Optima: “Și anul acesta vom opera creșteri salariale”
Mărirea salariului minim este o măsură bună care se aliniază cu strategia de creștere și dezvoltare a echipei avută în vedere de Optima.
“Ne dorim și căutăm mereu noi colegi, dornici să învețe, dar mai ales responsabili și serioși pentru a putea crește împreună. Calitatea membrilor echipei este cel mai important factor în industria de outsourcing și, în final, în orice companie. Noi am implementat anul trecut creșteri salariale în medie de 10-15%, iar anul acesta ne înscriem în aceleași coordonate, însă întotdeauna aceste majorări vor fi legate de performanță. Colegii noștri trebuie să crească alături de companie și este responsabilitatea noastră să-i ajutăm să crească”, a încheiat Daniel Mereuță, director general Optima.
Despre Optima
Compania Optima a fost înfiinţată în 2010 şi are sediul în Bucureşti, fiind membră în Association of Business Service Leaders (ABSL). În prezent, în Optima activează 300 de angajați în centrele din București și Iași. Optima face parte din Grupul Next Capital cu afaceri în factoring, cumpărare și recuperare de creanţe, cu o valoare anuală a finanţărilor de peste 50 de milioane de euro. Grupul Next Capital are acţionariat majoritar românesc, iar minoritar fondul de investiţii britanic North Bridge Capital Partners.