Joi, la orele după-amiezii, când traficul bucureştean atinge de obicei vârful maxim, parcările cu plată ale Primăriei Generale din centrul oraşului erau aproape goale. Cu aproximaţie, procentul de ocupare al acestora era de 10, maximum 20 la sută, relatează G4.
În parcarea din Piaţa Constituţiei, dintre cele 244 de locuri disponibile, erau ocupate doar câteva. Asta în timp ce străzile secundare şi intersecţiile din jur erau date peste cap din cauza maşinilor parcate anapoda.
Fie că blochează alte maşini, fie că parchează pe spaţiul verde sau pe trecerile de pietoni, şoferii care încalcă legea dau de înţeles că sunt în stare să facă orice pentru a evita plata unei parcări.
Iar cazul nu este singular. Şi parcările din zona fântânii de la Universitate, de pe Strada Biserica Enei (82 locuri), sau cea din rondul Pieţei Alba-Iulia (211 locuri) erau la fel de goale. Puteai număra pe degete câte maşini sunt.
În Piaţa Alba Iulia, puteau fi văzuţi şi câţiva poliţişti de la Poliţia Naţională care îi pândeau pe cei care ocupau abuziv spaţiul public pentru a-i amenda.
„Primăria cere foarte mulţi bani şi e mai comod să parchezi unde nu ai voie. Cred că a venit prea brusc mişcarea aceasta. Trebuia puţină educaţie în rândul şoferilor, un preţ mai micuţ, îmbunătăţită puţin şi situaţia mijloacelor de transport în comun, pentru că eu unul aş lăsa maşina acasă, dar am făcut experimente şi pierd câte două, trei ore pentru o destinaţie”, spune unul dintre şoferii bucureşteni.
Specialiştii în mobilitate urbană spun că, pentru a-i descuraja pe aceştia să parcheze neregulamentar şi nu în ultimul rând pentru a-i determina să plătească un loc de parcare, ar exista câteva soluţii.
„Ar trebui ca Poliţia Rutieră, Poliţia Locală să fie mai eficiente în a amenda şi a fi pe teren pentru a elimina aceste maşini. Cât timp acest lucru nu se întâmplă, este logic şi evident că se va alege tot parcarea neregulamentară pe trotuare, spaţii verzi şi unde este accesibil. Ar mai exista soluţia, deşi în unele cercuri nepopulară, dar din punctul meu de vedere eficientă, soluţia de a monta stâlpişori pentru a delimita toate trotuarele”, este de părere Andrei Marian, specialist în mobilitate urbană.
Până în prezent, reprezentanţii Primăriei Capitalei nu ne-au oferit un punct de vedere în care să ne spună dacă au vreo strategie care să-i încurajeze pe şoferii bucureşteni să folosească parcările cu plată sau să-i descurajeze pe aceştia să parcheze neregulamentar.
În prezent, pentru zona zero, o oră de parcare costă 10 lei, pentru zona 1 – 5 lei şi pentru zona 2 – 2,5 lei. Cei care nu plătesc anticipat, se aleg cu o amendă de 200 de lei şi cu imobilizarea autovehiculului.