Din 2020 scăpăm de cel puțin 500 de mii de ”cazane” din centrul Bucureștiului dacă Firea reușește să treacă proiectul prin care vrea să introducă o vignietă pentru traficul în capitală.
Potrivit APIA (Asociația Producătorilor și Importatorilor de Autovehicule), care citează date DRPCIV, parcul auto din București este compus din 1,14 milioane de autovehicule. Din total, peste 730.000 (cca. 64% din total) sunt autoturisme poluante si foarte poluante (Euro1-Euro4).
Astfel, există 161.847 de autovehicule Euro 1 și Euro 2, 282.800 Euro 3, 286.463 Euro 4, 203.306 Euro 5 și 206.603 Euro 6.
Citește și Firea introduce o taxă de intrat cu maşina în Bucureşti
Avem aproape 450.000 de autovehicule în gama Euro1-Euro3 care nu vor mai avea voie să circule prin centrul Bucureștiului, dintre care 282.000 vor avea acces pe baza unei taxe.
La acestea se adauga alte zeci de mii de mașini care sunt înmatriculate în alte județe sau în Bulgaria, dar circulă în București.
Autoturismele care au normă de poluare non Euro, Euro 1 sau Euro 2 vor fi complet interzise în centrul Bucureștiului, în timp ce autoturismele Euro 3 vor avea acces pe baza unei taxe.
Zona ar putea fi Piața Victoriei, Ștefan cel Mare, Șincai, bd. Libertății, strada Presei, str. Mihai Eminescu, bd. Nerva Traian, Calea Șerban Vodă, Cale 13 Septembrie, str. Izvor și alte câteva străzi.