Poșta Română, amendată pentru că nu își face treaba

Alexandru Ionescu

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a amendat cu 35.000 de lei Poşta Română pentru că în 2019 nu a livrat la timp trimiterile interne de corespondenţă prioritară.

 

Un control al ANCOM a relevat că Poşta Română a asigurat livrarea la destinatari a doar 51.80% din totalul trimiterilor interne de corespondenţă prioritară în cel mult două zile lucrătoare de la data depunerii (în loc de minim 85%, aşa cum prevede obligaţia legală impusă de ANCOM), respectiv doar 78% din totalul trimiterilor interne de corespondenţă prioritară în cel mult patru zile lucrătoare, în loc de minim 97%, aşa cum prevede obligaţia legală impusă de ANCOM. “În cadrul unei acţiuni de control desfăşurate la CNPR, am verificat respectarea de către companie a obiectivelor de calitate pentru anul 2019, prevăzute în legislaţia din domeniul serviciului poştal universal. Pentru că CNPR nu a  îndeplinit cerinţele minime de calitate impuse de reglementările în vigoare, neasigurând livrarea la timp a trimiterilor interne de corespondenţă prioritară, am aplicat o amendă în cuantum total de 35.000 lei” , a declarat Cristin Popa, director executiv al ANCOM.

În calitatea sa de furnizor de serviciu universal în domeniul serviciilor poştale din România, Compania Naţională Poşta Română (CNPR) avea obligaţia de a respecta o serie de cerinţele minime de calitate impuse de ANCOM pentru trimiterile de corespondenţă interne din cea mai rapidă categorie standard din sfera serviciului universal, printre care: livrarea trimiterilor interne de corespondenţă prioritară în cel mult două zile lucrătoare de la data depunerii, în procent de minim 85%; livrarea trimiterilor interne de corespondenţă prioritară în cel mult patru zile lucrătoare de la data depunerii, în procent de minim 97%.

Citeste si...  Alka, producătorul Toortitzi, investește 11,5 mil. euro într-o fabrică la Ploiești

În urma acţiunii de control efectuate în luna iulie, reprezentanţii Autorităţii  au constatat că, pe parcursul anului 2019, CNPR nu a respectat cerinţele minime de calitate impuse.

 

Citește și: Tarifele de cazare pe litoralul românesc scad cu 20%, începând cu 23 august


Etichete:
Distribuie articol:
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *