Producătorii de mașini și furnizorii auto chinezi “au inundat” târgul de la Frankfurt. Companiile își cresc vizibilitatea pe continent, în ciuda piedicilor comerciale din partea UE.
Aproape 900 de furnizori din industria auto și câțiva producători de vehicule electrice participă la târgul Automechanika desfășurat săptămâna aceasta la Frankfurt. Companii precum BYD, Geely, Hongqi și GAC International își expun noile produse, în încercarea de a atrage noi clienți și de a compensa reducerile de profit de pe piața chineză.
“Chiar dacă unii din Europa se vor întoarce împotriva noastră, noi nu ne vom întoarce niciodată împotriva pieței europene”, a spus Victor Yang, vicepreședinte al Geely. Declarația acestuia nu a fost foarte clară, însă ar putea face referire la majorarea tarifelor de import operată de Comisia Europeană în urmă cu mai multe luni, care în cazul Geely sunt de 19,3%.
Vezi și UE va inspecta producătorii auto chinezi BYD, Geely şi SAIC
În primele șapte luni ale anului, 17% din volumul total al mașinilor vândute pe continent au fost fabricate în China, în creștere de la 12% în 2023, potrivit datelor Inovev, companie de consultanță din domeniul automobilelor.
La Automechanika sunt prezente 4.200 de firme și companii din 170 de țări, iar faptul că evenimentul are loc în Europa evidențiază rolul continentului de promotor al inovării în domeniul auto, a declarat un reprezentant al asociației furnizorilor europeni. Totuși, observă Reuters, faptul că sunt de două ori mai mulți furnizori chinezi decât germani evidențiază importanța celor dintâi în lanțul global de aprovizionare.
Sursa: Reuters