În condiţiile în care industria auto a Rusiei este afectată de impactul sancţiunilor occidentale, vânzările de maşini second hand duc la o relativă renaştere, Japonia furnizând mai mult de trei sferturi din vehiculele importate.
Vânzările de maşini noi produse în Rusia au scăzut de când Moscova a trimis zeci de mii de militari în Ucraina la sfârşitul lunii februarie, în timp ce sancţiunile limitează accesul la piese şi mai mulţi producători străini şi-au suspendat operaţiunile în ţară.
Retragerea producătorilor străini, împreună cu rubla mai puternică, au mărits cererea de maşini second hand din Asia, provocările logistice fiind parţial de vină pentru că preţurile au fost cu aproximativ 10% mai mari în septembrie faţă de începutul anului, a declarat banca centrală la sfârşitul lunii trecute.
Importurile, care obişnuiau să reprezinte aproximativ o cincime din piaţă în volum şi jumătate în venituri, nu şi-au revenit încă pe deplin.
Importurile de maşini noi au fost în august cu mult sub nivelurile din februarie, arată datele agenţiei ruse de analiză Autostat, dar cele de maşini uzate sau crescut de peste două ori, de la 11.055 la 23.117. Marea majoritate, rspectiv 76%, a maşinilor uzate au fost importate din Japonia, Belarus fiind la distanţă pe locul doi, cu o cotă de 5,3%, arată datele.
Fotovoltaicele ar putea fi montate pe depourile STB din bani europeni
Producătorul auto japonez Nissan a suferit luna trecută o pierdere de 687 de milioane de dolari în urma predării afacerii sale din Rusia către o entitate de stat pentru un euro, în timp ce Toyota a încetat producţia de vehicule în Rusia.