Compania STIHL Romania a implementat un sistem de comerț online care le permite dealerilor să își integreze business-ul într-o platforma online de vânzări. “Până în prezent, la STIHL Online Platform (SOP) au aderat 30 de dealeri, care sunt repartizați uniform pe teritoriul țării. Lucrăm la implementarea acestui sistem de peste doi ani și ne bucurăm că partenerii noștri locali și l-au asumat într-un număr atât de mare.
Sistemul va permite fiecărui dealer local să își păstreze și să își administreze clienții locali, la fel ca până acum, doar că acum mai au încă un canal de comunicare și vânzare deschis către ei”, explică Ioan Mezei, director general STIHL România.
STIHL continuă dezvoltarea rețelei de dealeri, în prezent activând aproximativ 200, cu 375 de magazine. “Ne aflăm într-o extindere continuă cu rețeaua de dealeri, fiind în permanență în căutare de parteneri noi, cu viziune de business și înclinații tehnice. Dezvoltarea unui astfel de business local se poate face relativ ușor, dacă se respectă un set de reguli și standarde. Aportul investițional propriu minim este de minim 10.000 de euro, iar nivelul la care se poate ajunge cu business-ul este foarte ridicat. Spre exemplu, anul trecut am avut trei dealeri care au atins un nivel al vânzărilor de peste 1 milion de euro, fiecare. Iar anul acesta ne așteptăm la încă 5-6 parteneri care să atingă aceeași performanță”, declară Ioan Mezei.
Citește și Două motocoase cu acumulator destinate sectorului profesional au fost lansate pe piața românească
Compania continuă investiția în dezvoltarea centrului din Otopeni. “În Otopeni avansăm rapid cu lucrările la noul centru de depozitare și logistică, care practic triplează ce avem în prezent. Noul spațiu va compensa capacitatea de stocare de care aveam nevoie deja de trei ani. Cu această investiție care se ridică la aproximativ 6 milioane de euro, din fondurile locale ale STIHL România, vom demara noi porcese de organizare și vom crește productivitatea, devenind mult mai eficienți în logistică și gestionarea în toate procesele companiei”, precizează Ioan Mezei.
Din punct de vedere al business-ului, STIHL Romania a atins în primele patru luni nivelul de anul trecut. La nivel mondial compania a anuntat recent rezultatele financiare, care arată o creștere spectaculoasă de 9.7 procente, cifra de afaceri atigând 3,8 miliarde de euro. Pe lângă segmentul produselor cu motoare cu ardere, compania precizează că această creștere s-a datorat și utilajelor cu acumulator, introduse pe piață în ultimii ani, dar și digitalizării produselor, prin implementarea de soluții inteligente.
Gamele de motounelte cu acumulator cresc de la an la an, în prezent comercializându-se peste 22 astfel de echipamente (motoferăstraie, motocoase, foarfeci de grădină, suflante, motodebitatoare). În acest an compania va pune pe piață noi astfel de modele, în gama D, destinate profesioniștilor.
Compania STIHL a anunțat recent că în acest an va mai avea loc o schimbare majoră la nivelul produselor. Gama VIKING destinată amenajării grădinilor și peisagisticii va suporta un rebranding la nivel mondial, toate produsele fiind transferate către brandul STIHL.