STS investește încă 200 de milioane de lei în serviciul 112

0

Serviciul de Telecomunicații Speciale anunță noi investiții în sistemul de Urgență 112, prin achiziționara de echipamente și aplicații informatice în valoare de 183.698.974,87 lei fără TVA. Scopul declarat fiind de a moderniza infrastructura hardware și software a Sistemului Național Unic pentru Apeluri de Urgență, informează STS, printr-un comunicat de presă.

Aceasta este una din măsurile prevăzute în Raportul preliminar privind Sistemul Național Unic pentru Apeluri de Urgență 112 (SNUAU), întocmit de Comitetul interministerial privind sistemul apelurilor de urgență 112 înființat prin Decizia prim-ministrului nr. 166/2019.

Finanțarea este asigurată în procent de 85% din fonduri externe nerambursabile prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 (POIM), Axa prioritară 5 „Promovarea adaptării la schimbările climatice, prevenirea și gestionarea riscurilor”, Obiectivul Strategic 5.2 „Creșterea nivelului de pregătire pentru o reacție rapidă și eficientă la dezastre a echipajelor de intervenție”, în baza Contractului de finanțare 208/28.08.2018, semnat între Serviciul de Telecomunicații Speciale și Ministerul Fondurilor Europene prin Autoritatea de Management POIM.

Contractul implementat va aduce beneficii directe în ceea ce privește salvarea vieții, protecția proprietății și a mediului prin:

– modernizarea la nivelul a 40 de județe a infrastructurii hardware și software a SNUAU, prin adoptarea unei arhitecturi care permite gestionarea mai eficientă a situațiilor de urgență și asimilarea cu adaptări minore a noilor standarde din domeniul comunicațiilor de urgență;
– reducerea timpului de așteptare până la preluarea apelurilor de urgență prin distribuirea inteligentă a apelurilor, evitându-se astfel congestiile în situații de creștere rapidă a numărului apelanților;
– intervenții mai rapide și mai eficiente la urgențe prin crearea de capabilități de recepționare a apelurilor de urgență și a informațiilor de localizare asociate, care prezintă un grad de acuratețe mai mare și care asigură localizarea mai precisă a apelanților aflați într-o situație de urgență;
– o colaborare mai eficientă între instituțiile publice care coordonează și gestionează activitățile de intervenție în caz de urgență, prin crearea unui tablou operațional comun, cu detalii relevante pentru luarea deciziilor;
– posibilitatea recepționării și atașării de date suplimentare pe durata apelului de urgență precum transmisii video și de imagini de la locul evenimentului, pentru fundamentarea deciziei de intervenție;
– extinderea accesibilității serviciului de urgență pentru persoane cu dizabilități de auz și/sau vorbire, în acord cu cele mai noi cerințe la nivel european;
– asigurarea funcționării facilităților actuale (eCall, SMS 113 etc.), mai scrie în comunicatul STS.

Citește și Raed Arafat: Cartelele PrePay se vor vinde doar cu buletinul, iar datele vor fi divulgate doar când se sună la 112

Lăsaţi un mesaj

Te rugăm să adaugi un comentariu
Vă rugăm să completaţi numele