SUV-ul este o realitate cotidiană, urbană pentru români, chit că șoferii sunt orășeni get-beget sau că stau pe lângă orașe, în ”satele” dormitor. Mai sunt și șoferii sătenii get-beget, agricultori care folosesc SUV-ul drept mijloc de transport de serviciu. Ar mai fi de enumerat șoferii români care primesc câte un SUV de la serviciu, dar ei nu pot face neapărat o alegere, deci o sa îi omitem de la enumerare.
Așadar, SUV-ul este din ce în ce mai des întâlnit pe șosele, dar și în mediul online în discuții pe Facebook, Insta sau pe forumuri. După ce am scanat câteva minute mediul online, am observat că discuțiile despre cumpărarea unui SUV se opresc, în medie, la aproximativ 40 de mii de euro.
În garajul Agroteca au intrat mai multe SUV-uri, iar câteva dintre ele se încadrează oarecum în plaja de preț care acoperă cei 40 de mii.
Bun, în ordine cronologică ar fi: BMW X1, Mitsubishi Outlander și Mazda CX5. Toate cele trei mașini sunt iconice pentru categoria lor, nu sunt neapărat concurente, dar în zona 40 de mii pot fi comparate.
BMW X1 sau micul Panzer
Fratele mai mic al lui BMW X3 și BMW X5 are sub capotă, dacă ești un fan diesel, un motor suficient de puternic încât să mergi la mare cu 135 de km pe oră și să consumi 7 litri la 100. Un așa consum vine cu o cutie de viteze cu 8 trepte. Nu le simți, stai cu mâinile pe volan și conduci.
Dacă vrei la munte, tracțiunea integrală te duce cam pe unde vrei, doar să nu exagerezi, e un SUV mic, nu e tractor, nu e Mitsubishi Outlander!
Citește și Prima imagine cu noul Ford Puma fabricat la Craiova din toamnă
Dacă e iarnă, sigur poți să parchezi acolo unde alți șoferi se tem să-și pună mașina și ai sub pedală o accelerație de BMW. SUV mic, puternic, ușor de condus, dar nu e neapărat de fată! Grație platformei cu tracțiune integrală, BW X1 stă excelent pe stradă în curbe, chiar dacă are gardă la sol proprie unui crossover.
În interior BMW X1 este același Panzer, toarce bine, este exact, te îndeamnă să accelerezi dacă ai loc, sună bine; după ce ai mers într-un test de uikend, sigur mergi la bancă și întrebi de un leasing de 40 de mii de euro! Cu un BMW X1 nu ai cum să dai greș. NU e ca și cum, după ce cumperi mașina îți dai seama că puteai să iei alta și ieșeai mai bine. BMW X1 este mașină în sine, este etalon pentru SUV-ul de dimensiuni mici, chiar dacă este diesel! J
Mitsubishi Outlander și 2.0 litri benzină
Când te gândești la Outlander, nu e deloc congruent cu ideea de motor pe benzină. Nu e! Bine, e, pentru că noi am mers cu un astfel de exemplar. Deși credeam că o să consume vreo 14-15 litri la sută, ne-am înșelat amarnic. Nu prea trece de 10 litri, și e vorba de o mașina SUV de talie mare, un monstruleț care are o cutie și un diferențial capabile să meargă cam pe unde vor ”mușchii” șoferului care a cheltuit 40 de mii.
În cazul unui Pajero mai mic, adică un Mitsubishi Outlander, este vorba de o mașină cu adevărate veleități de off-roader. Poți chiar să ai ca hobby păscutul oilor în uikend, dar să locuiești în centrul Bucureștiului că tot cu Mitsubishi Outlander pleci și la treabă, în Pipera, la corporație, să zicem, dar și la oi, în uikend.
Ce e uimitor la mașină, este lipsa motorului care ”toarce” ca orice diesel. Mitsubishi Outlander cu cei 2.0 litri pe benzină și cu cele 6 trepte automate face din șoferul SUV-ului să uite că stă într-un SUV capabil să treacă peste noroaie, gropi sau orice drumuri nedesenate încă. Cu doar o apăsare de buton Mitsubishi Outlander merge încet și trage ca un tractor la plug. Poate fi jucăria perfectă din care poți să cobori și la Ateneu, și la saivan! 🙂
Sigur, există și varianta diesel, dar și electrică, oricare ar fi alegerea, japonezii s-au asigurat că Outlander râmăne un Outlander.
Mazda CX5 din 2019, cu motor de 2.5 l benzină
Am văzut scris că CX5-ul de la Mazda nu e nici sportivul CX7, nici mucul și agilul CX3. Ei bine, nu e și bine că e CX5. Crossoverul Mazda CX5 este suficient de spațios, puternic și agil încât să fie alegerea ideală pentru un vehicul 4X4 de familie. Poate cam agresiv ca aspect exterior, dar ce înseamnă asta… agresiv? Mazda CX5 cu propulsor pe benzină și cutie automată te îndeamnă să mergi cu mașina. Nu e prea mare ca să nu intre între alte mașini în parcările din orașe, nici nu consumă prea mult încât să te facă să iei autobuzul. Practic, te ține captiv între cele patru portiere, parcă-ți vine să te faci șofer de Uber!
Nu am aflat care ar fi tariful unui Uber Mazda CX5, dar am aflat că mașina în versiunea testată face cam 40 de mii de euro, merge luată în leasing pe 5 ani și are și program de buy-back la finalul perioadei de leasing.
Altfel, să nu vă pară exagerat propulsorul de 2.5 litri, e generos și pare tot timpul într-o stare de confort. Spune, constant, ”pot să te duc unde vei, cum vrei”. Poate că e mai scump impozitul pe o mașină cu așa motor, vreo 1000 de lei pe an, dar merită!
În final, oricare ar fi alegerea voastră, oricare dintre cele trei mașini vi se potrivește, faceți ca cei 40 de mii de euro să nu plece pe ”apa sâmbetei”. Conduceți mașina exact acolo unde vreți să ajungeți, dar conduceți prudent!
Citește și Dacia Logan MCV Stepway în weekend cu Bella