TAROM a avut afaceri de 624 de milioane de lei în prima jumătate a anului, în creștere cu 17 la sută față de perioada similară a anului trecut.
Cu toate acestea, pierderile companiei de stat s-au adâncit. Este pe minus cu peste 66 de milioane de lei după șase luni, sumă cu 2,5 la sută mai mare decât cea din prima jumătate a anului trecut. Ultimul an profitabil pentru TAROM a fost 2007, iar în perioada 2008-2018, transportatorul aerian a raportat pierderi cumulate de peste 1,7 miliarde de lei.
Trebuie să amintim că la TAROM s-au strâns o serie de angajați care nu au ce căuta acolo. Chiar ministrul Transporturilor, Cuc, a declarat că vrea să disponibilizeze nu mai puțin de 300 de angajați.
Citește și Cuc: 300 de concedieri la Tarom, cocedieri și la CNAIR
Dacă am calcula salariul mediu în TAROM la 1000 de euro, plus contribuțiile la stat, atunci avem 1800 de euro înmulțit cu cei 300 de inutili. Suma este enormă și este plătită de români pentru pilele PSD-ALDE.
Toate astea în condițiile în care compania pierde și cota de piață în fața transportatorilor low-cost.
TAROM a transportat anul trecut 2,7 milioane de pasageri, în vreme ce Blue Air a depăşit pragul de 5 milioane, iar liderul pieței Wizz Air, a ajuns la 8,3 milioane de pasageri. Compania nu este ajutată nici de un management performant. De o bună perioadă este condusă de manageri interimari, care au un mandat de doar câteva luni.