TAROM trebuie să dea afară aproape 600 de oameni și să reducă drastic numărul de șefi, dacă vrea să primească ajutorul de stat care ar putea să readucă transportatorul aerian pe linia de plutire.
Guvernul a aprobat recent pachetul de ajutor pentru compania aeriană în valoare de 190 de milioane de euro, însă are nevoie acum și de acordul Comisiei Europene. Cu o schemă de personal supraîncărcată și cu o flotă veche, TAROM este de 13 ani pe pierdere.
În prezent, TAROM are nu mai puțin de 192 de șefi la peste 1700 de angajați, un raport de aproape 1 la 9. Pentru a primi banii de la guvern care ar putea salva compania, transportatorul trebuie să ajungă în viitorul apropiat la 1100 de angajați dintre care doar 80 să ocupe funcții de conducere.
Vezi și Tarom, profitabilă abia în 4-5 ani
Concedierea a aproape 34% din personal nu va fi însă ușoară, în condițiile în care în TAROM sunt nu mai puțin de 9 sindicate.
Deocamdată, TAROM a început programul de plecări voluntare. În jur de 110 angajați și-au încheiat în acest fel socotelile cu compania și au primit, în funcție de vechime, între unu și șapte salarii compensatorii. În viitorul apropiat, TAROM vrea să închidă și 14 dintre cele 16 agenții externe, care nu-și prea mai au rostul în era internetului.
TAROM intenționează să-și întinerească și să-și uniformizeze flota. În prezent, transportatorul național are 29 de aparate. Din cauza COVID-ului însă, acestea mai mult stau la sol. În 2020, TAROM a zburat cu 80% mai puțin decât anul trecut. Pierderile pentru anul în curs sunt estimate la peste 90 de milioane de euro.
Vezi și Casoteca.ro/magazin
TAROM nu a mai făcut profit din 2007. De atunci, statul român plătește an de an zeci de milioane de euro ca să ținem compania funcțională. Cu alte cuvinte, fiecare român muncește ca angajații TAROM să-și ia salariul. Este clar că dincolo de problemele cauzate de pandemie, TAROM are mari probleme cauzate de ingerința politicului în afacere.