Ministerul Transporturilor a transmis la Comisia Europeană cererea de finanţare pentru proiectul de construcție a liniei de metrou Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Otopeni (Magistrala 6, 1 Mai – Otopeni).
Valoarea acestui proiect e de 1,4 miliarde de euro și va lega Gara de Nord de Aeroportul Otopeni, printr-o linie cu o lungime de 14,2 km, care va include 12 staţii de metrou.
Deși durata oficială de execuţie este de patru ani, e foarte greu de crezut că lucrările se vor face în acest interval, istoria investițiilor publice de acest fel indică opusul. Spre exemplu, metroul din Drumul Taberei are deja ani de zile de întârziere, și termenul de finalizare e și acum incert.
Cu alte cuvinte, e greu de crezut că o linie de metrou până la aeroport va fi gata în (doar) patru ani. Singurul optimist în această ecuație e Felix Stroe, ministrul Transporturilor, care spunea săptămâna trecută că magistrala 6 de metrou va fi sigur finalizată până în 2020.
Un nou pol de birouri
Dincolo de rolul de sprijin pentru spectatorii veniți din exterior să vadă meciurile din România ale Campionatului European de Fotbal din 2020, Magistrala 6 va lega la rețea și zonele Piaţa Presei, Băneasa Mall, Greenfield şi Otopeni.
Magistrala 6 va avea o capacitate de transport de 50.000 de călători pe oră și, chiar dacă ideea e criticată pentru faptul că e nevoie de multe schimbări de linii și e foarte costisitoare, în condițiile în care există o linie de cale ferată care ar putea fi prelungită mai ieftin, are și calitatea de a susține extinderea polului de birouri din zona Piața Presei, unde există deja birouri, iar altele sunt în construcție.