Transporturile semnează contractul pentru proiectarea și construcția podului suspendat de 2 mld. lei de la Brăila

Informateca

Minstrul Transporturilor semnează contractul de proiectare și construcție a podului suspendat peste Dunăre, de la Brăila. Premierul Mihai Tudose a fost prezent la conferința de presă.

 

„Obiectivul podului peste Dunăre de la Brăila e discutat din anii 80. E un obiectiv major și s-a intrat în linie dreaptă. Podul e un element de siguranță națională, o să trăim într-o țara normală în care fluviul nu se mai traversează cu bacul. Vă garantez că atâta timp cât mai suntem în picioare vom da tot sprijinul că proiecte de acest gen să se desfășoare cu prioritate”, spune Mihai Tudose.

În conferință s-a discutat și despre contrucția Magistralei 6 de Metrou (1 Mai- Otopeni) și despre autostrada Ploiești-Brașov.

„Azi, reprezentanții BERD au anunțat că s-a luat decizia finală la Londra pentru alocarea a 300 de milioane de euro pentru magistrală de metrou M 6, și tot de azi a devenit operațională unitatea de monitorizare a proiectului autostrăzii Ploiești-Brașov”, susține Felix Stroe, ministrul Transporturilor.

Cel mai complex proiect de infrastructură din ultimii 28 de ani

Asocierea dintre Astaldi (Italia) și IHI Infrastructure Systems (Japonia) a fost declarată câștigătoarea contractului pentru proiectarea și execuția Podului suspendat peste Dunăre în zonă Brăila, cu o valoare de 1,99 miliarde de lei, fără TVA (433 de milioane de euro).

După licitație s-a vorbit despre apariția unor contestații, care vor frâna proiectul, care prevede lucrări de infrastructura pe 23,4 km, dintre care 1,9 km va avea doar podul (cu o deschidere de 1,2 km), iar alți circa 20 de kilometri vor fi drum nou. Durată contractului e de patru ani, primul an fiind alocat proiectării.

Podul suspendat de la Brăila va avea o lungime totală de 1.974,3 metri, dintre care 1.120 metri reprezintă deschiderea centrală și două deschideri laterale de 489,65 m și 364,65 m. Lățimea totală a podului va fi de 31,70 metri.

Citeste si...  Pandemia a priit regenerarii pădurilor

Calea pe pod va avea 22 de metri și va include 4 benzi de circulație de câte 3,50 m lățime fiecare, 4 benzi de încadrare de câte 0,5 metri lățime, două acostamente de 1,50 metri lățime și o zonă mediană cu lățimea de 3 metri.

Sursa: Transporturile semnează contractul pentru proiectarea și construcția podului suspendat de 2 mld. lei de la Brăila


Distribuie articol:
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *