Consiliului Naţional al Audiovizualului

Trei televiziuni, sancţionate de CNA pentru depăşirea duratei legale de publicitate

Informateca
Consiliului Naţional al Audiovizualului

Televiziunea Kanal D a primit, marţi, de la Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) amenda maximă, de 200.000 de lei, pentru că a depăşit minutele legale de publicitate cu aproximativ cinci ore, în perioada septembrie – decembrie 2016. Antena 3 şi Realitatea TV au fost sancţionate, pentru depăşiri mai mici, cu amenzi de 25.000 de lei, respectiv 10.000 de lei, iar postul B1 TV a primit o somaţie.

Întrunit în şedinţă publică, Consiliul Naţional al Audiovizualului a analizat rapoartele de monitorizare întocmite de direcţia de specialitate privind duratele orare ale inserţiilor de publicitate transmise în perioada septembrie – decembrie 2016 de zece posturi de televiziune (Antena 1, Antena 3, B1 TV, Kanal D, Naţional TV, Prima TV, Pro TV, Realitatea TV, TVR 1 şi România TV).

Kanal D a avut depăşiri totale ale duratei legale de publicitate de 288 de minute, Antena 3, de 39 de minute, Realitatea TV, de 10 minute, iar B1 TV, de 5 minute.

”Am propus amendă maximă pentru Kanal D şi pentru Antena 3, principiul fiind acela că discutăm despre nişte sume de bani pe care în mod normal nu ar fi trebuit să le încaseze ţinând cont de prevederile legii care spune că într-o oră pot fi difuzate 12 minute (de publicitate, n.r.)”, a declarat Valentin Jucan, după încheierea şedinţei, pentru News.ro.

Membrul CNA a spus că, potrivit unui calcul realizat pentru fiecare dintre aceste posturi de televiziune, pentru costuri medii primite de la o firmă care plasează publicitate, Kanal D ar fi încasat 1.296.000 de lei din publicitatea difuzată în afara duratei legale, iar Antena 3, 438.750 de lei.

”Am făcut un calcul pentru fiecare dintre aceste posturi de televiziune pentru nişte costuri medii primite de la o firmă care plasează publicitate la aceste posturi de televiziune. Practic, Kanal D a încasat aproximativ 1.296.000 de lei, iar amenda a fost de 200.000 de lei. Deci, deşi noi am dat o amendă maximă, oricum este rentabil. Antena 3 a încasat 438.750 de lei. Este un calcul făcut în baza unui preţ mediu pe minut în prime time. Şi când spun un preţ mediu, nu am făcut media între posturi, ci un preţ mediu pe fiecare post de televiziune”, a explicat Valentin Jucan.

Citeste si...  ”Valul 3 al pandemiei a început şi în România”

”Nu am înţeles de ce Consiliul cu unii s-a comportat într-un fel şi cu alţii în alt mod, pentru că am stabilit că este vorba despre nişte bani care s-au încasat în mod nejustificat, cu încălcarea legii. B1 TV a luat o somaţie şi Realitatea TV, pentru 10 minute a luat 10.000 de lei. Antena 3, pentru 39 de minute, a luat 20.000 de lei. Eu nu reuşesc să îmi dau seama care e logica”, a adăugat el.

Articolul 35, alineatul 1 din Legea audiovizualului prevede că proporţia de spoturi publicitare televizate şi spoturi de teleshopping dintr-un interval de o oră nu poate depăşi 20%, respectiv 12 minute, iar în cazul televiziunii publice durata acestora nu poate depăşi 8 minute din timpul oricărei ore date.


Distribuie articol:
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *