Turcia înăsprește legislația privind funcționarea Twitter, Periscope şi Pinterest

Stefan Alexiu

Autoritatea turcă pentru tehnologiile informaţiei şi comunicaţiilor a impus interdicţii de publicitate platformelor Twitter, Periscope şi Pinterest, în baza noii legi privind social media, despre care criticii susţin că vizează să reducă la tăcere opiniile divergente.

 

În baza noii legi, companiile de social media au obligaţia de a numi un reprezentant local în Turcia, prevedere căreia Facebook a anunţat luni că îi va da curs şi va numi un astfel de reprezentant.

Legea, intrată în vigoare în octombrie, obligă reţelele de socializare cu mai mult de un milion de conexiuni unice pe zi, cum sunt Twitter şi Facebook, să aibă un reprezentant în Turcia, sub ameninţarea sancţiunilor, şi să se supună deciziilor instanţelor care cer retragerea anumitor materiale în cel mult 48 de ore.

Platforma YouTube, deţinută de Google, a anunţat la rândul ei luna trecută că îşi va desemna un reprezentant.

Vezi și Google, amendată cu 100 de milioande de euro

Noile măsuri privind publicitatea în social media publicate marţi în Monitorul oficial turc şi intrate în vigoare în aceeaşi zi le permit autorităţilor turce să elimine conţinuturi de pe astfel de platforme, în loc să blocheze accesul, aşa cum s-a întâmplat în trecut.

Aceste măsuri au provocat preocupare, în condiţiile întăririi controlului Ankarei asupra presei mainstream, care a determinat tot mai mulţi oameni să se orienteze spre platformele online, notează Reuters.

Companiile care nu respectă legea pot fi sancţionate în final cu reducerea cu 90% a lăţimii de bandă, ceea ce echivalează practic cu blocarea accesului.

Vezi cel mai performant purificator de aer anti coronavirus

Citeste si...  Rusia ia măsuri împotriva Google şi Twitter

Distribuie articol:
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *