Uniunea Europeană a acuzat miercuri Google de încălcarea regulilor antitrust în tehnologia pentru publicitate, cunoscută sub numele de adtech, şi ar putea căuta separarea unor părţi din afacerea gigantului tehnologic pentru a atenua preocupările UE.
Comisia Europeană, braţul executiv al UE, a ajuns la o concluzie preliminară că Google este dominantă pe piaţa europeană a serverelor de reclame pentru editori şi a instrumentelor programatice de cumpărare de reclame pentru internetul deschis.
Comisia a mai spus că Google a abuzat de această poziţie dominantă cel puţin din 2014.
Alphabet, compania-mamă a Google, va avea acum şansa de a citi preocupările ridicate de comisie şi de a-şi apăra poziţia în scris, precum şi de a solicita o audiere orală pentru a-şi prezenta comentariile.
Comisia a sugerat că Google ar putea fi nevoit să divizeze afacerea pentru a răspunde preocupărilor ridicate şi, astfel, a respecta regulile de concurenţă din bloc.
”Opinia preliminară a Comisiei este, prin urmare, că numai cesionarea obligatorie de către Google a unei părţi din serviciile sale ar răspunde preocupărilor sale în materie de concurenţă”, a declarat comisarul UE pentru concurenţă, Margrethe Vestager, într-un comunicat.
Aceasta ar fi prima dată când comisia ar cere separarea unei părţi a unei afaceri.
Romsilva a plantat 19,8 milioane de pomi şi a regenerat 10.503 hectare fond forestier
″[Google] colectează datele utilizatorilor, vinde spaţiu publicitar şi acţionează ca intermediar de publicitate online. Deci, Google este prezent la aproape toate nivelurile aşa-numitului lanţ de aprovizionare adtech”, a spus ea.