Premieră: Un translator al limbajului mimico-gestual a interpretat melodiile la Electric Castle pentru persoanele cu deficiențe de auz

0

La cea de-a șaptea ediție a Electric Castle, Amber Galloway Gallego, cel mai cunoscut translator al limbajului mimico-gestual din lume, a urcat pe scena principală alături de artiști și a interpretat cântecele acestora pentru persoanele cu deficiențe de auz.

Pentru prima dată în România, aproximativ 200 de persoane cu deficiențe de auz s-au putut bucura de muzică în toate formele ei, dar și de experiența completă a festivalului, de la porțile de acces până la scena principală. Astfel, Electric Castle, a fost unul dintre evenimentele muzicale cu cei mai mulți participanți din această comunitate, la nivel global.

„Iubesc muzica și știu, din experiență personală, cât de important este să înlăturăm barierele sunetului. Așa că, în momentul în care am fost invitată de Mastercard și Electric Castle să particip la festival, am acceptat pe loc, știind că împreună vom marca un moment istoric în comunitatea surzilor din România. Însă, pentru ca acest demers să aibă efectul dorit, este nevoie de un nivel foarte mare de colaborare care să aducă interpretarea mimico-gestuală a muzicii la evenimente muzicale la rang de normalitate. Am cunoscut la Electric Castle o mulțime de oameni entuziasmați și emoționați pentru ca s-au putut bucura, pentru prima dată, de muzică, într-un astfel de context. În plus, sper și că acest moment va contribui și la diminuarea unor preconcepții atunci când vine vorba de abilitățile celor surzi în câmpul muncii”, a spus Amber Galloway Gallego, interpretă a limbajului mimico-gestual.

Muzica este a tuturor, indiferent de vârstă, etnie, categorie socială sau apartenența la o comunitate cu nevoi speciale. Pe acest principiu, Mastercard a dezvoltat Sensory Playground, un spațiu în cadrul căruia festivalierii au experimentat, prin intermediul tehnologiei, noi dimensiuni ale muzicii.

Pe parcursul celor 5 zile de festival, 3.200 de persoane au putut simți aici muzica nu doar audio, ci multisenzorial: prin cele 20 de veste SubPac, festivalierii au simțit beat-ul muzicii, o sferă cu diametrul de doi metri a vibrat pe ritmul de la scena principală, o a doua sferă, cu același diametru și ecran LED a redat vizual ritmul, un generator Van der Graaf le-a oferit participanților o experiență electrică, iar colecția-capsulă Summer Vibes, semnată de IVY și The Stories of O, a completat experiența lifestyle.

Inițiativa a demarat înainte de festival, în luna mai, atunci când Amber a venit pentru prima dată în România, la workshop-ul organizat de Mastercard cu ocazia Adunării Generale a Uniunii Surzilor din Europa. Aici, ea a împărtășit cu membrii Asociației Naționale a Surzilor din România, tehnicile limbajului și interpretării semnelor.

Cititi si Vara festivalurilor. Neversea, Untold, Bon Jovi și Metallica duc piața festivalurilor la peste 600 MIL. lei

Lăsaţi un mesaj

Te rugăm să adaugi un comentariu
Vă rugăm să completaţi numele