Un tren bloc al grupulu Gefco a ajuns în Franța din China pe noul Drum al Mătăsii, după un parcurs de 11.000 de km, având ca punct de plecare China. Trenul a transportat containere de 40 ft din Wuhan până în Dourges, în nordul Franței, pentru clientul său PSA, în mai puțin de 3 săptămâni.
Trenul bloc a plecat din Wuhan, China pe 3 noiembrie 2017, transportând containerele prin Kazahstan, Rusia și Belarus. United Transport and Logistics Company (UTLC), un consorțiu de companii feroviare, a furnizat servicii feroviare pe secțiunea de linie ferată de 1.520 mm dintre Dostyk (Kazahstan) și Brest (Belarus).
Trenul bloc și-a continuat parcursul prin Polonia și Germania, înainte de a ajunge la capul de linie Dourges din Franţa, pe data de 22 noiembrie 2017. După autorizarea vamală, încărcătura a fost distribuită direct către fabrica Française de Mécanique, o filială a PSA din Douvrin, nordul Franței.
Încărcat cu containere de 40ft, trenul a ajuns la destinație în mai puțin de 3 săptămâni, după parcurgerea unui traseu care a traversat șapte țări pe coridorul comercial Drumul Mătăsii, la o viteză de aproximativ 600 km pe zi.
Inițiativa o centură, un drum a chinezilor
Gefco a gestionat și coordonat proiectul cu parteneri feroviari din diverse țări, împreună cu echipele Forwarding din Shanghai, Moscova și Paris.
Acest prim tren încărcat cu containere face parte din inițiativa „O centură, un drum” lansată de guvernul din China pentru a beneficia de noua rută Drumul Mătăsii care face legătura între China și Europa.
Legătura stabilită cu Franţa prin acest transport este un progres important, menit să poziționeze mai bine Franţa pe noul Drum al Mătăsii și să apropie mai mult expeditorii și destinatarii, deoarece până acum, noul Drum al Mătăsii a avut ca destinații finale Germania și Polonia.
Transportul feroviar de mărfuri este complementar transportului de mărfuri aerian și oceanic, deoarece prezintă avantaje competitive atât din punct de vedere financiar cât și ecologic pentru bunurile pentru care timpul de livrare este esențial, precum piesele din industria automobilelor, produsele electronice provenite din China și, în sens invers, bunurile de consum, serviciile de transport în regim frigorific și piesele de schimb pentru piața de piese auto aftermarket din China. Timpul de transport al clienților este redus la jumătate în comparație cu transportul oceanic. Iar în comparație cu transportul de mărfuri aerian, calea ferată are un preț mult mai scăzut și este mai puțin poluantă pentru mediu.
GEFCO gestionează un volum mediu lunar de 300 TEU (Twenty-foot Equivalent Unit – unitate echivalentă cu 20 de picioare, circa 6 metri) transportat pe cale ferată, în ambele direcții.
Sursa: Un tren pe Drumul Mătăsii. Trei săptămâni între Wuhan și Dourges (Franța)