Unde se fac pașapoarte în București în 2023. Ce acte sunt necesare și care este programul de funcționare

Sabina Popescu

În cazul în care vreți să părăsiți țara, aveți nevoie de un pașaport, în unele țări. Așa că trebuie să știți unde și cum îl puteți face. Pentru a evita aglomerația de la ghișeu, ar fi indicat să vă faceți programare online. În plus trebuie să știți care sunt actele necesare de care aveți nevoie.  

Care sunt marile centre comerciale unde vă puteți face pașaportul

În Capitală, pașapoartele pot fi eliberate atât în sediul din mall-ul Parklake din Titan cât și din Plaza România din Drumul Taberei. Programul este de luni până vineri între orele 8:00 – 20:00.

Mai nou, de anul trecut, La Grand Arena Mall, bucureștenii vor găsi 10 ghișee. La acestea vor lucra zilnic aproximativ 25 de funcționari, ce vor soluționa solicitările de pașapoarte ale cetățenilor ce locuiesc în sudul zonei metropolitane București-Ilfov.

În ceea ce privește tipul de pașapoarte, acestea sunt de mai multe feluri:

  • pașaportul simplu electronic;
  • pașaportul simplu temporar;
  • pașaportul simplu electronic/simplu temporar cu menționarea statului de domiciliu.

Persoanele din România trebuie să depună următoarele acte, dacă vrem să cerem eliberarea unui pașaport simplu electronic:

  • cartea de identitate sau buletinul de identitate;
  • dovada plății taxei de pașaport în original sau documentul de plată printat;
  • pașaportul anterior dacă există.
  • În cazul minorilor cu vârsta până la 14 ani cu domiciliul din România, actele necesare sunt:
  • certificatul de naștere al minorului în original
  • documentele de identitate ale părinților sau al reprezentantului legal;
  • dovada plății taxei de pașaport;
  • pașaportul anterior al minorului dacă acesta există.

Citește și: Cel mai sigur loc din avion. Cele mai mari șanse de supraviețuire în caz de accident

Citeste si...  Rică Răducanu are cârciuma goală pe litoral: „Urâtă treabă. Nu am mai văzut așa ceva”

Taxa care trebuie achitată variază în funcție de tipul e pașaport dorit:

  • pașaportul simplu electronic: – 258 de lei pentru persoanele cu vârsta peste 12 ani;
  • 234 de lei pentru persoanele cu vârsta mai mică de 12 ani;
  • pentru pașaportul simplu temporar:  – 96 de lei, indiferent de vârsta persoanei.

Contravaloarea taxei pașaportului poate fi achitată la casieriile unităților CEC Bank din țară, precum și cu ajutorul stațiilor de plată Selfpay ale CEC Bank sau online, cu ajutorul platformei Ghiseul.ro.

Românii care doresc să-și facă pașapoarte pot, în continuare, să se programeze online pe platforma web epasapoarte.ro.

Mai mult, pentru a veni în ajutorul bucureștenilor care doresc să-și facă un astfel de document, în București s-a deschis în luna iunie a anului trecut un nou serviciu pașapoarte.

Anunțul a fost făcut de primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, care a anunțat că noul serviciu va fi deschis în Grand Arena Mall.

Noul serviciu pașapoarte va fi deschis chiar în incinta centrului de vaccinare care s-a închis. Această veste i-a bucurat pe cei care locuiesc în zonă.

La Grand Arena Mall, bucureștenii vor găsi 10 ghișee, la care vor lucra zilnic aproximativ 25 de funcționar. Ei vor soluționa pașapoartele cetățenilor ce locuiesc în sudul zonei metropolitane București-Ilfov.

Primăria Sectorului 4 pune la dispoziție spațiul necesar pentru noul centru de pașapoarte iar de organizarea logistică a acestuia va fi responsabilă Instituția Prefectului Municipiului București.

Sursa: ego.ro 


Distribuie articol:
1 Comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *