Uniunea Europeană anunță că exportul său de maşini electrice şi hibride a crescut în 2021 cu 69%, în termeni valorici, la 42 miliarde de euro (44,26 miliarde de dolari). Astfel, UE se poate lăuda că importurile sunt mai mici decât exporturile pentru al doilea an consecutiv, conform datelor Eurostat.
În 2021, exporturile de autoturisme hibride, fără reîncărcare din surse externe, au urcat la 22,9 miliarde de euro, în timp ce exporturile de maşini integral electrice au ajuns la 12,3 miliarde de euro, iar cele de vehiculele hibride reîncărcabile au crescut la 6,8 miliarde de euro.
Valoarea totală a importurilor a crescut cu 40%, la 29 miliarde de euro, arată datele Eurostat.
Valoarea exporturilor a depăşit valoarea importurilor în 2021, după ce în 2020, valoarea importurilor a depăşit valoarea exporturilor.
Citește și Stellantis vrea să producă de mașini electrice în India
Marea Britanie a fost cea mai importantă destinaţie pentru exporturile UE de autoturisme hibride fără reîncărcare din surse externe şi de maşini integral electrice, reprezentând 26% şi, respectiv, 28% din total, fiind urmată de Norvegia şi Statele Unite.
Vehiculele hibride reîncărcabile au fost exportate în principal în Marea Britanie, China şi SUA.
Japonia a fost piaţa de origine pentru 23% din importurile UE de autoturisme hibride fără reîncărcare din surse externe, în 2021. Pentru maşinile integral electrice, China a fost responsabilă pentru 43% din importuri, în timp ce vehiculele hibride reîncărcabile au fost în mare parte importate din Statele Unite.