UPS: Doar 10.000 de companii mici și mijlocii din România au activități de export

Informateca

UPS a livrat peste cinci miliarde de pachete în 2016, o bună parte dintre acestea fiind din zone din afara SUA, țara de origine care rămâne principala sursă de activități și venituri pentru companie. Planurile de extindere ale companiei includ și o prezență semnificativă în Europa Centrală și de Est, motiv pentru care UPS a derulat un studiu pentru sectorul de curierat din țara noastră. 

Globalizarea a făcut ca comerțul internațional să fie mult mai ușor de realizat”, spune  Jim Kearney, Managing Director UPS România, Ungaria și Grecia. Exportul este o oportunitate pentru toate companiile în prezent dar dintre IMM-urile românești doar 20% au astfel de activități.

Din totalul de peste 570.000 de firme din România, studiul realizat de Kantar Millward Brown pentru UPS a luat în calcul doar 52.000, respectiv companiile care au între 10 și 250 de angajați și o cifră de afaceri de până la 50 milioane euro. Orientarea UPS către aceste companii are la bază faptul că multinaționalele și coporațiile au departamente specializate de logistică și distribuție, pe când IMM-urile caută soluții cât mai ieftine și mai eficiente.

Cele 20% dintre IMM-uri contribuie cu 25% la exporturile totale ale țării noastre. Cea mai mare parte a acestora este localizată în București-Ilfov și regiunea de dezvoltare Vest, cu județele Timiș, Arad, Hunedoara și Caraș Severin. Dintre cele 52.000 de IMM-uri analizate în studiul UPS, cele mai multe sunt concentrate în regiunea București-Ilfov (23,4%), urmată de Nord-Vest (14,4%), Centru (13,1%), Sud-Muntenia (11,1% ), Nord-Est (10,8%), Vest (9,0%) și Sud-Vest (6,7%).

Zbor Cluj-Napoca – Koln

„IMM-urile care exportă înregistrează o creștere mai mare a veniturilor și sunt mai încrezătoare în viitor”, a declarat Jim Kearney, Managing Director UPS Romania, Ungaria și Grecia. „Un studiu UPS la nivel european publicat la începutul acestui an arată că peste jumătate din întreprinderile mici care exportă au înregistrat creșteri ale veniturilor în ultimii trei ani. UPS este poziționată în mod ideal pentru a ajuta IMM-urile din România să acceseze și să beneficieze de oportunitățile transfrontaliere, atât din Europa, cât și din întreaga lume, prin intermediul rețelei noastre globale”.

In 2016, UPS a introdus un nou segment de zbor cargo la Cluj-Napoca făcând astfel legătura cu hub-ul aerian din Koln, Germania și a îmbunătățit timpii de tranzit în rețeaua terestră care conectează România cu restul Europei. Odată cu noul segment de zbor cargo, UPS oferă IMM-urilor care doresc să acceseze piețele internaționale extinderea orei maxime de preluare a expedițiilor. Aceste investiții fac parte din planul de investiții de 2 miliarde de dolari până în 2019, prin care rețeaua europeană a UPS va deveni și mai rapidă.

Citeste si...  ROMARM și Rheinmetall vor construi 400 de blindate Agilis în România

Compania are peste 400.000 de angajați la nivel global, cu venituri de peste 60 miliarde dolari în 2016, dintre care între 30% și 40% vin din activitatea intgernațională. În Europa, UPS are aproximativ 40.000 de angajați, iar în România folosește o flotă de 100 de mașini.  

Drone și mașini electrice

Utilizarea dronelor pentru livrarea de produse a făcut vâlvă în ultimul timp, dar folosirea pe scară largă a acestora este puțin probabilă în viitor. UPS a experimentat cu succes utilizarea acestora pentru zone puțin aglomerate sau regiuni unde infrastructura este foarte redusă. Spre exemplu, a fost un succes în cazul livrării de medicamente în zone din Africa.

Un viitor prietenos cu mediul va fi cu siguranță prin folosirea autovehiculelor electrice, care sunt deja utilizate în multe țări pentru livrări pe zone restrănse, iar compania are multe mașini electrice sau hibride. Cât de mult vor înlocui autovehiculele cu combustie va depinde și de dezvoltarea autonomiei bateriilor, care le limitează în prezent la distanțe relativ scurte.

Jim Kearney vede un viitor și pentru mașinile fără șofer, care își vor găsi utilizarea în transporturile B2B și cele transfrontaliere (cum sunt zonele din UE, unde nu este necesară vămuirea la trecerea granițelor. Dar această tehnologie este încă la început și va mai dura până când autovehiculele autonome vor fi capabile să ruleze pe distanțe lungi.

Sursa: UPS: Doar 10.000 de companii mici și mijlocii din România au activități de export


Etichete:
Distribuie articol:
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *