Grupul auto Renault, proprietarul Dacia, a anunţat vineri că în 2019 vânzările sale totale au scăzut cu 3,4% în ritm anual, până la 3,753 milioane vehicule, după vânzările record de 3,884 milioane vehicule înregistrate în 2018, în contextul în care închiderea pieţei din Iran şi dificultăţile din Argentina şi Turcia au eclipsat succesul înregistrat de ultimele lansări ale grupului în Europa şi Rusia.
În schimb, vânzările mondiale de autoturisme şi utilitare marca Dacia au crescut anul trecut cu 5,1% până la 736.570 unităţi. „Marca Dacia a înregistrat un nou record de vânzări pentru al şaptelea an consecutiv în Europa cu 564.854 vehicule vândute (în creştere cu 10,4%), creştere datorată performanţelor Duster şi Sandero”, a precizat grupul francez.
Pe o piaţă auto mondială dificilă, afectată de instabilitate geopolitică şi conflicte comerciale, Grupul Renault a subliniat că a reuşit să îşi menţină o cotă de piaţă 4,25% în condiţiile în care piaţa a înregistrat o scădere de 4,8%. Renault subliniază că vânzările sale au scăzut mai puţin decât concurenţa, după ce rivalul PSA (Peugeot, Citroën, DS, Opel, Vauxhall) a informat joi că vânzările i-au scăzut cu 10%, până la 3,49 milioane unităţi.De asemenea, în Europa, principala sa piaţă, vânzările Renault au crescut cu 1,3%, adică mai mult cu 0,1 puncte procentuale decât a crescut pe ansamblu piaţa, până la 1,945 milioane vehicule. Însă această creştere se datorează în special mărcii Dacia, care a înregistrat un avans de 10,4%, în timp ce cota de piaţă a mărcii Renault a scăzut cu 0,4 puncte procentuale. În Rusia, a doua mare piaţă naţională după Franţa, Renault graţie filialei Lada a reuşit să crească pe o piaţă în scădere, consolidându-şi poziţia de lider cu aproape 509.000 vehicule vândute.
„În 2020, vom beneficia de vânzările pe întregul an ale modelelor noastre de succes Noul Clio şi Noul Captur, precum şi de accelerarea ofensivei noastre pe segmentele electric şi hibride, în special Noul ZOE, Twingo Z.E.şi E-Tech”, a declarat vice-preşedintele de vânzări de la Groupe Renault, Olivier Murguet.
Datele publicate vineri de Renault mai arată că grupul a vândut anul trecut 72.165 de vehicule în România, unde controlează 37,6% din piaţă. Conform acestor date România ocupă locul 13 în clasamentul celor mai importante pieţe ale grupului Renault.
Citește și: Trump vrea să construiască încă 430 de kilometri de zid la granița cu Mexicul