Mai mulți jurnaliști români au testat pe drumurile naționale opt automobile electrice pentru a le măsura mai mulți parametri, cel mai important dintre aceștia fiind consumul. Așadar, modelele Audi Q4 Sportback e-tron, BMW i4, Hyundai Ioniq 5, Kia EV6, Lexus UX, Mercedes-AMG EQE, Renault Megane E-Tech Electric și Volkswagen ID.5 Pro Performance au mers în România, în condiții de test, 1400 de kilometri.
Vezi și Noua Mazda CX-30 al treilea SUV al japonezilor costă de la 21.190 euro
Ce au aflat șoferii despre mașinile electrice testate
Concluzia generală este că mașinile electrice testate au un consum cu 6% mai mare decât cel declarat de producător și o autonomie cu 18% mai redusă. Adică, la o autonomie de 500 de km, o mașină electrică are, în realitate, o autonomie de 410 km.
1.Audi Q4 Sportback e-tron, consumul mediu rezultat la finalul testului a fost de 18,7 kWh/100 km, cu 0,9 kWh mai mare decât cel din catalogul producătorului. Autonomia cu un plin de energie a fost de 414,3 km, sub cei 492 km anunțați de producător.
2.BMW i4 M50 Gran Coupe a avut un consum mediu de 21,2 kWh/100 km, cu 3,2 kWh peste valoarea oficială. Autonomia a fost de 383,7 km, mult sub cea de 520 km din datele tehnice ale producătorului.
3.Hyundai Ioniq 5 Luxury AWD a consumat 17,8 kWh/100 km, cu 2,3 kWh sub cei 21,1 kWh din catalogul producătorului. Autonomia a fost de 395,6 km, sub cel de 430 km din datele tehnice.
4.Kia EV 6 Long Range RWD GT Line a consumat 17,7 kWh/100 km, cu 1,2 kWh peste valoarea raportată de Kia. Autonomia a fost de 439,5 km, mult sub cei 528 km calculați de constructor.
5.Lexus UX 300E FWD Luxury a consumat 19,1 kWh/100 km, față de cei 17,1 kWh/100 km din catalog. Autonomia sa a fost de 237,9 km, față de cei 305 km anunțați de constructor.
6.Mercedes-AMG EQE 43 4Matic a consumat 23,3 kW/h/100 km, cu 3,6 kW/h/100 km mai mare decât cea din datele producătorului, adică 19,7 kWh/100km. Autonomia mașinii electrice a fost 139,2 km mai mică decât cei 533 km din catalogul de prezentare.
7.Megane E-Tech Electric, a consumat 15,9 kWh/100 km, sub valoarea anunțată de compania franceză de 16,3 kWh/100 km. Autonomia mașinii a fost de 382,5 km, cu 67,5 km sub cei 450 km anunțați de producător.
8.Volkswagen ID.5 Pro Performance a consumat 16,8 kWh/100km, producătorul anunțând 16,4 kWh/100 km. Autonomia mașinii a fost de 462 km, față de 534 km promiși de constructor.
Vezi și Suzuki Swift: ”hibrid pentru popor”
Concluzii consum mașini electrice testate în România
Cele mai gurmande sunt sportivele Mercedes și BMW
Astfel, cea mai mare diferență de consum a fost înregistrată la luxoasele BMW și Mercedes-AMG.
Hyundai și Renault, consum mai mic decât la producător
Hyundai Ioniq 5 Luxury AWD și Megane E-Tech Electric sunt electricele cu un consum mai mic decât cel din catalog.