logo informateca logo informateca
  • Știri
    • Interne
    • Externe
    • Sănătate
    • Showbiz
    • Turism și relaxare
  • Politică
  • Economie
    • Auto
    • Financiar
    • IT&C
  • Educaţie
    • Actualitate
    • Preşcolar
    • Şcoala
    • Studii în străinătate
    • Universitar
  • Sport
  • Casă şi grădină
    • Amenajări
    • Grădină
    • Info util
    • Noutăţi CasoTeca
  • Agricultură
    • La zi
    • Produse
    • Utilaje
  • Opinii
  • Publicitate
InformatecaInformateca
Cauta...
  • Știri
    • Interne
    • Externe
    • Sănătate
    • Showbiz
    • Turism și relaxare
  • Politică
  • Economie
    • Auto
    • Financiar
    • IT&C
  • Educaţie
    • Actualitate
    • Preşcolar
    • Şcoala
    • Studii în străinătate
    • Universitar
  • Sport
  • Casă şi grădină
    • Amenajări
    • Grădină
    • Info util
    • Noutăţi CasoTeca
  • Agricultură
    • La zi
    • Produse
    • Utilaje
  • Opinii
  • Publicitate
Follow US
© 2024 Informateca.ro
Economie

Zece motive pentru care operatorii feroviari privați resping înființarea Carpatica Feroviar SA

Dan Carol
Dan Carol
25 februarie 2024
Share
SHARE

Organizaţia Patronală a Societăţilor Feroviare Private din România (OPSFPR) consideră nejustificată înfiinţarea de către stat a companiei Carpatica Feroviar SA.

Asociarția cere, de asemenea, ca firma de stat CFR Marfă să returneze ajutorul de stat primit ilegal în perioada 2010-2018.

„Membrii OPSFPR consideră că argumentele aduse înfiinţării companiei de stat nu au niciun temei şi propun factorilor de decizie să analizeze situaţia, în vederea respectării prevederilor europene în vigoare şi a regulilor necesare asigurării unui mediu concurenţial echitabil pe piaţa transportului feroviar de marfă”, spune sursa citată.

Ei aduc zece motive pentru care resping această propunere. Unul ar fi că noua firmă, Carpatica Feroviar, „va fi de facto continuatorul activităţii CFR Marfă”.

- Publicitate -

Conform unei decizii a Comisiei Europene, CFR Marfă a aprimit un ajutor de stat ilegal în valoare de 2,6 miliarde de lei, care s-a majorat, din cauza dobânzilor, la 4,2 miliarde de lei.

Din acest motiv, operatorii feroviari privați spun că nu este justificată înființarea unei noi companii.

Apoi, majorarea capitalului social al Carpatica Feroviar cu aport de locomotive, vagoane şi numerar ar putea fi considerată un nou ajutor de stat ilegal.

Interes strategic?

În plus, CE nu este de acord cu argumentul privind interesul strategic și militar al Carpatica Feroviar.

De altfel, din cele 8.400 de vagoane ale CFR Marfă, doar aproximativ 300 de unități pot fi folosite pentru transporturi speciale, adică mai puțin de 4% din total.

- Publicitate -

Operatorii privaţi de transport feroviar de marfă spun că ei, având o cotă de piaţă de peste 70%, pot acoperi nevoile apărute în situaţii de criză.

Firmele private acuză CFR Marfă că a perturbat piaţa de transport de marfă practicând tarife de dumping către clienţi.

Având în vedere că România s-a angajat să facă sectorul feroviar viabil, acest lucru a generat costuri cu 10% mai mari pentru firmele private, iar în acest an ar urma să crească cu 15% tariful de utilizare a infrastructurii feroviare din țară.

Etichete:căi fertaeCarpactica Feroviarcfr
Distribuie articol:
Facebook Whatsapp Whatsapp Email Copiaza linkul Print
Ad imageAd image
Publicitate
Ad imageAd image
- Publicitate -
Ad imageAd image
- Publicitate -
Ad imageAd image

Parteneri

  • CasoTeca
  • AgroTeca
  • Pedagoteca
  • Prescu.ro

Articole similare

Economie

Aegon se retrage din Europa de Est

Compania olandeză de asigurări Aegon a scos la vânzare afacerea sa din Europa de Est, inclusiv din România, în încercarea…

2 Minute
pret petrol
Economie

Petrolul are cel mai mic preț din ultimele șase luni

Petrolul a ajuns joi la cele mai mic preț din ultimele şase luni, după date din SUA care au arătat…

2 Minute
Financiar

ATALIAN ROMÂNIA devine lider de piață în Facility Management și câștigă 4 premii la nivel național

După optsprezece ani de la intrarea pe piața din România, ATALIAN devine lider național de piață în Facility Management, atât…

4 Minute
Economie

OMV MaxxMotion 100plus, benzină nou introdusă în rețeaua OMV România

Grupul austriac OMV, care deţine OMV Petrom, a lansat la începutul acestei luni în România o nouă benzină, OMV MaxxMotion…

3 Minute
logo informateca logo informateca
  • Despre InformaTeca
  • Publicitate
  • Contact
  • Termeni şi condiţii
Info Utile
  • Despre InformaTeca
  • Publicitate
  • Contact
  • Termeni şi condiţii

Publicațiile


 

CasoTeca: CasoTeca | Noutati casa si gradina | Amenajari interioare si exterioare | Amenajari gradini | Informatii Utile Casa

PedagoTeca: Stiri educatie | Prescolari | Scolari | Universitar | Studii strainatate | Actualitate | Opinii

AgroTeca: AgroTeca | Noutati agricultura | Produse agricole | Utilaje agricole

InformaTeca: InformaTeca | Noutati online | Casa si Gradina | Educatie | Agricultura | Economie | Sport | Politica

Alte site-uri: PRescu.ro | MoneyBuzz.ro | CurierulNațional.ro | Goool.ro | SlatinaBuzz.ro

 

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?