Taxa de poluare, timbrul de mediu sau taxa de primă înmatriculare, ar putea reveni în actualitate. Este evident că eliminarea acestei taxe de poluare a transformat România în groapa de gunoi a Europei. Mai mult, poluarea a crescut semnificativ în marile oraşe. Trebuie specificat că eliminarea taxei se ”datorează” PSD și lui Liviu Dragnea.
„Tema taxei de mediu preocupă multă lume. Pandemia a îngreunat comunicarea pe această temă, dar din informaţiile pe care le am, din partea autorităţilor, acestea sunt preocupate de subiect”, a declarat Brent Valmar, directorul general al Porsche România.
Vezi și Taxa de poluare introdusă pentru mașinile înmatriculate în Bulgaria
Valmar a subliniat că tot mai mulţi români sunt conştienţi de problemele legate de poluare dar şi de siguranţă rutieră. Maşinile vechi importate sunt într-o stare tehnică precară, nu sunt întreţinute corespunzător şi pun în pericol siguranţa rutieră.
Timbrul de mediu a fost eliminat în februarie 2017, moment din care s-au importat aproape 2 milioane de rable pe piaţa locală, ceea ce a dus şi la creşterea puternică a traficului în marile oraşe. În timp ce numărul maşinilor a crescut puternic, infrastructura s-a dezvoltat extrem de lent – nicio nouă parcare subterană nu a fost inaugurată în Capitală în tot acest timp, iar Bucureştiul în continuare nu are o centură funcţională.
„Şi autorităţile au o deschidere din ce în ce mai mare. Anularea taxei de mediu a fost o mare greşeală, iar rezultatul s-a văzut imediat. Avem nevoie de o legislaţie care să ţină cont de valorile emisiilor de dioxid de carbon şi de facilităţi pentru maşinile electrice şi hibride”, a subliniat Brent Valmar.
Programele Rabla se vor concentra tot mai mult asupra maşinilor verzi, prin Rabla Plus, cu prime de casare pentru maşini electrice şi hibride de tip plug-in.
România are în prezent cel mai mare bonus acordat maşinilor electrice, de aproape 10.000 de euro.