După 6 ani de la inaugurarea cu mare fast de către Primarul General Sorin Oprescu, proiectul Primăriei Capitalei care legă Gara Basarab de Gara de Nord, prin șase trotuare rulante, zace în ruină.
Primăria medicului condamnat deja pentru corupție (nedefinitiv încă) a gândit câte trei trotuare pentru fiecare sens. Imaginile surprinse de Informateca.ro cu trotuarul rulant de la Gara de Nord arată ruina. Investiția s-a ridicat la 2,5 milioane de euro.
Mai exact, ”trotuare rulante ThyssenKrupp ce deservesc transportul calatorilor intre Gara de Nord, Gara Basarab, statiile RATB intermodale de pe Pasajul Basarab si statiilor Metrorex Gara Basarab”, spunea la vremea inaugurării proidea.ro.
Pe același site se mai spune că ”Trotuarele avand o lungime de 80 metri fiecare, fiind paralele, trei pe fiecare sens, vor transporta in ambele sensuri, calatorii intre Gara de Nord si zona Garii Basarab, avand o viteza de 0,5 metri pe secunda, capacitate de transport de pana la 6000 de pasageri pe ora si sens”.
Vezi și Caracatița Firea-Pandele iese la iveală: milionari, penali și rude angajați la Primăria Capitalei
Investiție finalizată cu un an întârziere
Investiția trebuia finalizată în iunie 2012, dar administrația a întâmpinat dificultăți la racordarea la energie electrică. Cu un an întârziere, în noiembrie 2013, Sorin Oprescu a călcat primul pe trotuarul rulant și a fost extrem de mândru de realizare.
„N-am crezut niciodată că-i mai ușor să construiești decât să legi la curent electric. Chiar dacă nu vor traversa 6.000 de oameni, o să traverseze 5.999 și dacă or avea în mână și papornițe mămăițele și bătrânii care merg spre gară.
Tinerii nu vor avea răbdare. O să meargă mai repede decât trotuarul rulant”, spunea Oprescu. Iar oamenii din administrație dădeau asigurări că cele trei porțiuni vor fi păzite non-stop.
După aproximativ un an, trotuarul rulant a fost dat uitării. Nu a mai fost păzit, s-a defectat, nu a fost reparat, iar până ca oamenii străzii să-și facă loc de dormit aici a fost doar un pas.
Recepția investiției nu a fost făcută niciodată, din cauza unei dispute cu constructorul Astaldi, iar primăria a abandonat pur și simplu lucrarea de 2,5 milioane de euro.
Vezi și OLAF a solicitat documente despre construcția Magistralei 5 de metrou
Acum, după administrația Firea, totul este distrus. Geamurile trotuarului rulant sunt sparte, instalațiile electrice au fost furate, chiar și bucățile de metal care susțineau garniturile de plastic au dispărut. Pereții sunt plini de graffiti, iar trotuarul rulant a devenit un wc public.
Deși blocate cu plasa de sârmă, mirosul care iese dinăuntru este pestilențial!
„Nu există recepție”
La această situație s-a ajuns pentru că, după cum spune Primăria Capitalei, din cauza vechii conduceri a Bucureștiului, de pe vremea când primar era tot Sorin Oprescu.
„Deficiențele vin ca urmare a faptului că trotuarul a fost pus în funcțiune fără a există recepție la finalizarea lucrărilor. Conform legii, fără acest document, Administrația Străzilor nu a putut să asigure administrarea și mentenanța acestui obiectiv.
Pasajul rulant a fost preluat în gestiune de către Administrația Străzilor în mai 2018″, spuneau cei din primărie. Administrația Străzilor a preluat trotuarul rulant stricat și tot așa l-a lăsat și în prezent. Din când în când mai trec cei de la curățenie și strâng bucățile de geam spart, dar asta nu s-a mai întâmplat din noiembrie anul trecut.