Azi s-a iscat ceva scandal după ce a ieșit știrea că Primăria Capitalei vrea să interzică Uber și Taxify. Doar că știrea nu e chiar corectă. Da, primarul Gabriela Firea s-a întâlnit cu reprezentanții transportatorilor care s-au plâns (din nou) de Uber și Taxify. Doar că acestea nu vor fi interzise, ci, mai degrabă, partenerii lor vor trebui să-și ia autorizații de transport.
„Vom promova în următoarea ședință a Consiliului General al Municipiului București un nou proiect de hotărâre ce va stabili norme și reguli clare pentru toți cei care practică taximetria în Capitală, astfel încât, atât bucureștenii, cât și turiștii, să poată folosi acest serviciu cu încredere, și în deplină siguranță, beneficiind de aceeași calitate a transportului în regim de taxi ca în marile capitale europene”, spune Gabriela Firea.
Concret, prin noul regulament vor fi interzise toate formele de practicare a taximetriei care nu se încadrează în prevederile Legii nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere, precum și în cele ale HCGMB 78/2008 și ale Codului Fiscal.
Autorizația de transport
Iar legea respectivă zice la articolul 7 că „ transporturile de persoane sau bunuri în regim de taxi se pot executa ca servicii de interes public pentru populație, de regulă, în interiorul unei localități, numai pe baza autorizației pentru transport în regim de taxi, valabilă, emisă de autoritatea administrației publice locale, în condițiile prezenței legi”.
„Toți cei care practică activitatea de taxi în Capitală vor fi obligați să respecte acest regulament. Îi anunț pe toți cei care practică taximetria că ne vom asigura, prin departamentele de resort, că acest regulament va fi respectat în integralitate”, continuă Gabriela Firea.
Potrivit noului regulament, operatorii de taxi vor fi obligați să aibă o ținută civilizată, un limbaj adecvat, mașini curate și care să garanteze siguranța cetățenilor. Iar problema asta e mai degrabă a taximetriștilor, nu a celor din Uber.
Ce spune Uber
„Aplicațiile ca Uber, serviciile de carsharing, de taxi și transportul în comun constituie, împreună, soluții care pot duce la reducerea aglomerației, a poluării și pot rezolva problema parcărilor din București. Peste 350.000 de bucureșteni se bazează pe Uber pentru drumurile zilnice și mii de șoferi parteneri fac un venit în plus, prin intermediul aplicației și contribuie la bugetul public. Ne dorim să discutăm despre viitorul industriei de transport împreună cu municipalitatea și cu alți actori din industrie pentru a face ceea ce este cel mai bine pentru consumatori și pentru oraș. Credem că dialogul este cea mai bună cale pentru a oferi bucureștenilor cele mai bune servicii de transport”, transmit oficialii Uber Romania
Aceștia mai transmit că anul trecut, ca exemplu, 100 de parteneri Uber au contribuit cu aproximativ 320.000 de lei taxe la bugetul de stat, constând în TVA intracomunitar, impozit pe venit, impozit și contribuții salariale. Spre deosebire de taxi, serviciile ca Uber sunt comunități online închise, de șoferi care își împart mașina și de pasageri.
„Un partener Uber nu poate lua pasageri de pe stradă, la fel cum un pasager nu poate folosi serviciul în afara aplicației. Partenerii au 100% flexibilitate și libertate, foarte mulți folosind aplicația sub 10 ore pe săptămână, în special în drum spre birou sau spre casă, cu opțiunea Destinații Predefinite”, susțin cei de la Uber.
Uber este prezent în 21 din țările membre UE, iar la nivel mondial, în peste 650 de orașe din peste 75 de țări.
Sursa: Desființează Primăria Uber și Taxify sau le obligă să se autorizeze?