Curierul DPD România își face programul pe termen lung pentru piața din țara noastră, drept pentru care a sacrificat anul trecut în ceea ce privește creșterea afacerii pentru investiții. După cheltuieli de 1,5 milioane euro, DPD a reușit să își extindă capacitatea logistică și a dat drumul unei noi platforme online pentru clienți.
Cifra de afaceri a DPD România a fost anul trecut de 26,8 milioane euro, cu mai puțin de 5% mai mare decât cea din 2016, în condițiile în care piața a crescut cu peste 10%. Compania estimează însă că va recupera terenul pierdut în acest an, când se speră la o creștere de 20%. Investițiile vor continua și în 2018, cu un nivel programat de un milion de euro, destinația principală fiind deschiderea de noi centre logistice, cum vor fi cele de la Arad și Craiova.
„Anul trecut am livrat aproximativ 9 milioane colete, atât în țară, cât și în străinătate. Cele mai multe produse au fost cele din sectorul de fashion, care a reușit să depășească sectorul de electro-IT”, spune Lucian Aldescu, CEO al DPD România, care estimează piața de curierat din țara noastră (fără serviciile Poștei Române) la 430 milioane euro.
Conform datelor companiei, în 2017, ponderea livrărilor naționale a fost de peste 75% din total. Topul zonelor din care s-au trimis, anul trecut, cele mai multe colete în țară este condus de regiunea București-Ilfov, cu 27% din total, urmată de județul Cluj, cu aproximativ 9%, Timiş, cu 8%, Constanța, cu 7% și Iași, cu 6%.
În ceea ce privește livrările internaționale realizate de curierii DPD, topul țărilor cu cele mai multe livrări este condus de Ungaria (26%), Germania (22%), Italia (10%) și Bulgaria (9%).
E-commerce-ul crește puternic
Principalul motor de creștere a afacerii DPD în 2017 a fost e-commerce-ul, iar industriile care au generat cele mai multe livrări au fost cele de fashion, telecom, IT&C, electro, beauty și home&deco. Ponderea livrărilor la nivelul întregului an a rămas echilibrată, 48,5% dintre colete au fost trimise de sectorul B2B și 51,5% de segmentul B2C.
„În 2017 ne-am concentrat pe îmbunătățirea serviciilor pe care le oferim, inclusiv pe comunicarea cu clienții noștri prin schimbarea în totalitate a sistemului IT. În 2018, creșterea estimată va fi influențată de calitatea serviciilor oferite de DPD România, de prețul competitiv și corect pe care îl aplicăm, alături de inovația pe care o aducem prin noul nostru sistem IT”, arată Lucian Aldescu.
Sky Logistic și MyDPD
Investiția de 1,5 milioane euro a mers în dezvoltarea sistemelor IT (Sky Logistic și MyDPD) și în extinderea capacității operaționale în trei regiuni cheie, prin deschiderea de centre logistice în Cluj, Bacău și Brașov.
Sky Logistic reprezintă o soluție IT integrată, ce permite un flux de livrare mai rapid, prin noul sistem de rutare bazat pe adresă și geolocație. Astfel, prin identificarea automată a coordonatelor GPS, clienții scapă de obligativitatea introducerii codului poștal și va fi astfel eliminată posibilitatea de eroare în livrarea coletelor la destinatar. De asemenea, sistemul oferă date în timp real, îmbunătățind astfel comunicarea dintre clienți și companie, și este flexibil pentru integrarea de noi servicii și tehnologii.
De la sfârșitul anului trecut, toți clienții DPD au acces la noua aplicație online MyDPD. Noua platformă permite calcularea instant a prețurilor expedierilor, track & trace al coletelor și personalizarea contului pentru o introducere rapida a datelor viitoarelor expedieri. De asemenea, aplicația este disponibilă online și clienților fără contract și oferă suport permanent și va fi dezvoltată și o aplicație pentru mobil.
Conform DPD România, investițiile vor permite o flexibilitate mai mare în dezvoltarea serviciilor noi și vor îmbunătăți calitatea operațională de livrare.
Cum va evolua piața în 2018
Reprezentații DPD România se așteaptă ca piața locală de curierat să valoreze jumătate de miliard de euro, în 2018, față de 430 de milioane euro, în 2017.
„Putem vorbi de o maturitate și de o stabilitate a pieței locale de curierat. Pentru anul în curs, estimăm că ne vom apropia de jumătate de miliard de euro. În continuare, e-commerce-ul va fi principalul motor de creștere, susținut de industriile de fashion, IT&C, food sau home&deco, care generează peste 50% din livrări”, mai spune Lucian Aldescu.
DPD România este parte a DPDgroup, lider european în curieratul rutier. În România, DPD se află în top trei companii de curierat, alături de Fan Courier și Urgent Cragus. Prin tehnologia inovatoare, cunoașterea pieței locale și cele 2 servicii Predict și PalletOne, DPD România oferă cea mai bună experiență de livrare atât expeditorilor, cât și destinatarilor.
În România compania are o echipă de peste 1,200 de angajați și francizori și acces la o rețea europeană de 16.000 de sedii Pickup.
Sursa: DPD România estimează că piața de curierat va ajunge la 500 mil. euro în acest an