BMW prezintă o nouă generaţie a modelului care a fondat un segment inovator şi spectaculos: Sports Activity Coupé (SAC), noul BMW X6.
Noul BMW X6 va fi produs în SUA la uzina BMW Group din Spartanburg. Debutul pe piaţă va fi noiembrie 2019.
Noul BMW X6 a crescut cu 26 de milimetri în lungime la exterior faţă de modelul actual (a ajuns la 4.935 mm) şi cu 15 mm în lăţime (la 2.004 mm). A scăzut în înălţime cu 6 mm (la 1.696 mm). Ampatamentul automobilului a fost extins cu 42 mm, la 2.975 de milimetri. Automoblul este mai lat, mai lung şi mai scund, pentru proporţii dinamice accentuate, care sunt combinate formele sculptate ale caroseriei pentru o prezenţă deosebit de dinamică.
Grila BMW a radiatorului, mare şi single-frame, iese clar în evidenţă. Muchiile exterioare ale grilei apropiindu-se acum de faruri sub un unghi definit clar. Opţional, noul BMW X6 este disponibil în premieră cu o grilă BMW iluminată, care adaugă o notă exclusivă designului exterior. Iluminarea este activată la deschiderea/închiderea automobilului, dar conducătorul o poate activa/dezactiva şi manual. Această funcţie de iluminare pentru grilă este disponibilă şi în timpul condusului, ca o particularitate unică pentru un automobil.
Dacă sunt comandate BMW Laserlight opţionale, cu faruri LED adaptive, un fascicul BMW Laserlight cu rază selectivă optimizează funcţia de fază lungă cu efect antiorbire, a cărei rază de acţiune creşte la aproximativ 500 de metri. BMW Laserlight poate fi identificat după elementele albastre, cu formă X, din interiorul farurilor duble caracteristice BMW.
Interiorul oferă un grad ridicat de variabilitate, datorită divizării în raport 40:20:40 a spătarului banchetei, care poate fi rabatat pentru creşterea capacităţii portbagajului de la 580 la 1.530 de litri. Dotările cu echipamente atractive de pe lista de opţionale includ scaune multifuncţionale cu funcţie de masaj pentru conducător şi pasagerul din faţă, control pe patru zone al climatizării automate, suporturi termoelectrice pentru pahare, aplicaţii din sticlă pentru anumite butoane de control, acoperiş panoramic din sticlă Sky Lounge, pachet Ambient Air pentru parfumarea interiorului şi sistem de sonorizare Bowers & Wilkins Diamond+ 3D Surround.
Portofoliul de motorizări disponibile pentru noul BMW X6 la lansare include două motoare pe benzină şi două variante diesel de ultimă generaţie. Gama de propulsoare are ca avanpost un model BMW M echipat cu nou dezvoltatul motor V8 pe benzină ce dezvoltă 390 kW/530 CP. BMW X6 M50i este acompaniat în gamă de BMW X6 M50d, echipat cu motor diesel cu şase cilindri dispuşi în linie, cu patru turbocompresoare, ce dezvoltă 294 kW/400 CP.
Un propulsor pe benzină, cu şase cilindri dispuşi în linie, ce dezvoltă 250 kW/340 CP echipează BMW X6 xDrive40i, în timp ce BMW X6 xDrive30d utilizează un motor diesel cu şase cilindri dispuşi în linie, ce oferă 195 kW/265 CP. Toate variantele noului BMW X6 îndeplinesc standardele de emisii EU6d-TEMP. Sistemul de evacuare M Sport este disponibil standard la ambele modele M, dar este disponibil opţional la celelalte variante BMW X6 sau ca parte a pachetului M Sport, oferind automobilului o prezenţă inconfundabilă şi plină de emoţie.
Toate modelele BMW X6 vin standard cu transmisie Steptronic cu opt trepte, în timp ce direcţia integrală inteligentă maximizează tracţiunea, agilitatea şi stabilitatea direcţională. Cea mai recentă generaţie a sistemului BMW xDrive repartizează cuplul, în mod variabil şi în funcţie de situaţie, între roţile faţă şi cele spate – acum cu şi mai mare precizie şi viteză. În situaţia în care tracţiunea integrală nu este necesară, cuplul poate fi orientat complet spre puntea spate pe o eficienţă mai bună. De asemenea, sistemul xDrive menţine o setare orientată spre puntea spate în situaţiile de condus foarte dinamice. La atributele sportive ale automobilului contribuie şi diferenţialul blocant M cu control electronic de pe puntea spate, disponibil ca parte a specificaţiei M Sport sau în combinaţie cu pachetul xOffroad opţional.
Puntea faţă cu dublu braţ transversal şi puntea spate cu suspensie multibraţ oferă noului BMW X6 suspensia ideală pentru a furniza dinamism şi confort al călătoriei pe şosea, dar şi tracţiune superioară pe drumurile nepavate. Controlul dinamic al amortizoarelor este disponibil standard, suspensia M adaptivă Professional cu stabilizare activă a ruliului şi Direcţia Activă Integral oferă automobilului calităţi dinamice şi agile excepţionale, iar noul BMW X6 este disponibil şi cu suspensie pneumatică pe ambele punţi care include funcţie de nivelare automată.
Garda la sol a automobilului poate fi modificată prin atingerea unui buton din cockpit cu până la 80 de milimetri. Un pachet off-road este disponibil pentru toate variantele de model cu excepţia BMW X6 M50i şi BMW X6 M50d, care permite conducătorului să aleagă unul dintre cele patru moduri ce optimizează progresul pe zăpadă, nisip, macadam sau pietriş. Şi, la atingerea unui buton, acestea pot activa setările ideale pentru garda la sol, sistemul xDrive, reacţia acceleraţiei, controlul transmisiei şi acţiunile de corecţie ale sistemului DSC.
Cititi si BMW prezintă noul Seria 3 Touring