Acţiunile Netflix au crescut miercuri cu 13%, atingând un maxim istoric, după ce gigantul de streaming a raportat o creştere record a numărului abonaţilor, cu 18,9 milioane, în trimestrul sărbătorilor, consolidându-şi poziţia dominantă în faţa competitorilor.
Marţi, compania a anunţat creşteri de preţuri în pieţe cheie, inclusiv SUA, cu scopul de a stimula veniturile, pe măsură ce îşi schimbă accentul de la creşterea numărului de abonaţi la alte metrici de performanţă, cum ar fi vânzările.
„Am crezut că e o greşeală de tipar. Netflix a sfidat din nou aşteptările, livrând o creştere a numărului de abonaţi cu mult peste cele mai optimiste estimări,” a declarat analistul Laurent Yoon de la Bernstein.
Cu o bază globală de abonaţi ce depăşeşte acum 300 de milioane, Netflix domină războiul platformelor de streaming şi are o poziţie de negociere mai puternică cu agenţiile de publicitate, pe măsură ce îşi dezvoltă serviciul susţinut de reclame.
Valoarea de piaţă a companiei, deja mai mare decât cea combinată a rivalilor săi Disney, Comcast, Paramount şi Warner Bros Discovery, ar putea creşte cu peste 50 de miliarde de dolari, dacă trendul acţiunilor se menţine. Acţiunile au atins un preţ record de 988 de dolari pe unitate în tranzacţiile de miercuri dimineaţă, deschizând calea pentru o posibilă divizare a acţiunilor.