Agrocarburanții, motiv de dispută la nivelul UE

0

Franta dorește să determine Comisia Europeană să revină asupra propunerii de a reduce cota de folosire a agrocarburanților de primă generație, potrivit unor oficiali ai Ministerului Agriculturii din Hexagon.

Comisia Europeană a anunțat în data de 1 decembrie 2016 că vrea să reducă semnificativ procentul produselor agricole în producția de biocarburanți de primă generație în perioada 2021 – 2030, micșorând taxa de încorporare la 3,8% în 2030 în loc de 7% cât este în prezent în Franța. Discuțiile oficiale pe acest subiect urmează să aibă loc în luna iulie 2017, sub președinție estoniană, conform agrisalon.com.

In același timp, Franța dorește să contribuie șa dezvoltarea celei de-a doua generații de biocarburanți, potrivit Ministerului francez al Agriculturii, preluat de AFP.

Ministerul subliniază probleme legate de utilizarea biocarburanților – probleme de mediu, independență energetică (scăderea importurilor de petrol), dar și problemele industriale, mai ales că există investiții în sector.

Producătorii de sfeclă de zahăr francezi și-au exprimat nemulțumirea în decembrie 2016, după această luare de poziție a oficialilor de la Bruxelles, pentru că ea constituie o adevărată lovitură pentru cei care lucrează în sector.

De asemenea, producătorii de oleaginoase s-au arătat îngrijorați și cu privire la viitorul filierei franceze a rapiței, dependentă în prezent de acest sector care are ca scop producția de energie. Să nu mai vorbim că există în jur de 10 fabrici de triturare și esterizare.

Pentru Copa-Cogeca, principalul sindicat european, biocarburanții, de prima generație, sunt singura soluție de a înlocui carburanții fosili pe termen lung, iar fără ei, UE nu va reuși să-și îndeplinească obiectivele în materie de climat și energie. Aceasta este o teză contrară celei susținute de numeroase ONG-uri, după ce multă vreme au fost văzuți ca alternativa ideală la carburanții fosili, agrocarburanții sunt de mai mulți ani puși la zid din cauza impactului negativ asupra producției alimentare și a climatului, ca să nu mai vorbim de despădurire.

VEZI: Prețuri mai mici cu 47,7% la fitosanitare și cu 37,6% la semințe pentru membrii unei asociații din sud-estul țării

Acesta este și unul din motivele pentru care Comisia Europeană insistă pe încorporarea biocarburanților de a doua generație, fabricați pe bază de deșeuri agricole, forestiere și microalge, astfel încât să poată fi atins procentul de 3,6% în 2030 și să poată fi înlocuiți biocarburanții de primă generație. Deocamdată însă, este vorba de o tehnologie nouă, aflată abia în faza de industrializare și care va necesita investiții importante.

Lăsaţi un mesaj

Te rugăm să adaugi un comentariu
Vă rugăm să completaţi numele