Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) a anunţat, luni, că demarează o serie de acţiuni de control la furnizorii de energie electrică, pentru a verifica modul în care furnizorii pun în practică dispoziţiile reglementărilor privind desfăşurarea procesului de liberalizare a pieţei de energie electrică.
”Având în vedere liberalizarea pieţei de energie electrică începând cu data de 1 ianuarie 2021, activitatea de informare a clienţilor finali reprezintă un proces esenţial pe care furnizorul de energie electrică are obligaţia să îl desfăşoare în relaţia cu clientul final.”, a transmis, luni, ANRE, într-un comunicat de presă.
Potrivit ursei citate, acţiunile de control desfăşurate de ANRE la furnizorii de energie electrică au în vedere:
• verificarea modului de organizare şi funcţionare a centrelor de telefonie (call-center), analizând următorii indicatori:
numărul de apeluri telefonice înregistrate prin call-center;
numărul de apeluri telefonice preluate prin call-center;
numărul de apeluri nepreluate;
timpul mediu de aşteptare a apelurilor înregistrate prin call-center;
calitatea răspunsurilor oferite.
• verificarea respectării obligaţiei de a comunica solicitantului, în scris, în termen de maximum 15 zile lucrătoare de la data primirii cererii, a unei oferte privind condiţiile de furnizare a energiei electrice pe piaţa concurenţială, analizând următorii indicatori:
numărul de solicitări înregistrate;
numărul de oferte transmise în termenul legal;
numărul de oferte transmise cu depăşirea termenului legal;
• verificarea respectării obligaţiei de încheiere a contractului de furnizare a energiei electrice în termen de maximum 5 zile de la data transmiterii de către clientul final a documentelor necesare, analizând următorii indicatori:
numărul de solicitări complete de încheiere a contractului de furnizare;
numărul de contracte încheiate în termenul legal;
numărul de contracte încheiate cu depăşirea termenului legal.
ANRE a aprobat, la finalul lunii ianuarie, simplificarea tranziţiei de la serviciul universal la piaţa concurenţială pentru clienţii casnici precum şi prelungirea termenului de tranziţie până la 30 iunie 2021.