Fundația „Stefan Batory” din Polonia demontează acuzațiile Antenei 3 cu privire la finațările mișcărilor #rezist

0

Fundația „Stefan Batory” din Polonia demontează o „fumigenă” de presă lansată de luju.ro și de Antena 3, conform căreia organizația internațională ar finanța mișcarea #rezist din România.

„Informațiile prezentate nu sunt adevărate. Fundația Batory nu a fost niciodată angajată în nicio afacere cu bitcoin sau criptomonede și niciodată nu a acordat granturi către nicio entitate din România”, se arată în mesajul transmis, ca drept la replica, de Fundația „Stefan Batori” postului de televiziune Antena 3.

Reacția organizației poloneze vine după ce aceasta a fost sesizată, luna trecută, de grupul civic #Rezistența, despre care Antena 3 și Luju.ro susțineau că s-ar număra printre beneficiarii banilor fundației menționate.

Conform informațiilor prezentate pe site-ul organizației non-guvernamentale, „Stefan Batory” a fost fondată de milonarul George Soros și este condusă de un Consiliu al guvernatorilor, care se întrunește anual.

La jumătatea lunii noiembrie, luju.ro, site apropiat de trustul de presă Intact, controlat de familia lui Dan Voivulescu, a publicat un articol, pe surse, conform căruia procurorii DIICOT „investighează 403 de tranzacții în criptomonede, prin care în ultimii trei ani peste 14 milioane de dolari au intrat în România pentru a alimenta grupări #rezist”. Publicația în cauză mai susținea că banii ar fi ajuns „într-un portofel virtual de pe platforma online Blockchain, alimentat de Fundația Stefan Batory din Polonia, sponsorizată în mod direct de miliardarul George Soros”.

Mesajul #Rezistenței pentru luju.ro și Antena 3

La rândul lor, membrii grupului civic #Rezistența au explicat, într-o postare pe Facebook, motivele pentru care au sesizat organizația „Stefan Batory”. „Atacul josnic al site-ului luju.ro la adresa mișcării #rezist, demontat de către Fundația Batory. Au mințit cu nerușinare! Vă amintiți atacul ordinar al celor de la luju.ro, preluat de Antena 3, la adresa protestatarilor #rezist, petrecut cu puțin timp în urmă. Aceste două entități susțineau că protestatarii au fost finanțati cu milioane de dolari convertiți din monede bitcoin, prin intermediul Fundației Batory.

Fumigene de presă de genul acesta au tot apărut în ultimii doi ani, cu precădere. Ele lovesc și apoi dispar, ca orice minciună, și nimeni nu mai urmărește subiectul, însă răul făcut rămâne. Totuși, când minți fără jenă despre organizații internaționale pentru a profita de naivitatea oamenilor care nu știu ce e acela bitcoin trebuie să existe consecințe.

#REZISTENȚA a tradus articolul publicat de luju.ro și a cerut un punct de vedere Fundației Batory. Ca răspuns, într-o solicitare de drept la replică, trimisă televiziunii Antena 3, reprezentanții Fundației precizează: „Informațiile prezentate nu sunt adevărate. Fundația Batory nu a fost niciodată angajată în nicio afacere cu bitcoin sau criptomonede și niciodată nu a acordat granturi către nicio entitate din România.”

Conform legii, Antena 3 este obligată să-l publice. #vavedem #numaimintiti”, se arată într-o postare a grupului civic.

Dan Voiculescu s-a activat pe loc

Newsweek România a cerut DIICOT un punct de vedere oficial referitor la un eventual dosar pe care procurorii l-ar avea în lucru și care să vizeze informațiile prezentate de luju.ro și de Antena 3. DIICOT, însă, nu a vrut să comenteze în niciun fel „dosarul-bombă”, așa cum îl prezentau autorii.

Dan Voiculescu, „patronul spiritual” al Antenei 3, s-a activat imediat ce televiziunea deținută de familia sa și site-ul luju.ro au lansat acuzațiile „bitcoin pentru #rezist”.

Voiculescu, care a fost condamnat la zece ani de închisoare în dosarul „ICA” și care a prejudiciat statul român cu peste 60 de milioane de euro, a cerut public Președinției, Guvernului și Parlamentului să „lămurească” situația, dugerând că ar fi o chestiune de discutat în CSAT.

Antena 3, vârf de lance în războiul penalilor împotriva susținătorilor statului de drept

Newsweek România a publicat, în septembrie, un amplu dosar de presă dedicate mișcărilor civice din România, intitulat „Demonizații lui Dragnea”.Odată cu protestele începute după ordonanța 13, Antena 3 și România TV au avut rol de portavoci pentru propaganda regimului condus de Liviu Dragnea. Cele două televiziuni au dedicate emisiuni întregi mișcării civice #rezist, alimentând opinia publică cu minciuni grosolane, precum că se pregătește o lovitură de stat sau că inclusive câinii protestatarilor ar fi plătiți de Soros.

Citește și Deputatul PSD huiduit pentru că i-a jignit pe regele Ferdinand și pe Iohannis își menține afirmațiile:Așa vreau eu! E interzis în țara asta să declari ceva?

Lăsaţi un mesaj

Te rugăm să adaugi un comentariu
Vă rugăm să completaţi numele