Pasajul peste DN 1A de la Mogoşoaia este primul şantier care se deschide anul acesta în zona Bucureşti-Ilfov şi urmează şi altele, întrucât vrem să multiplicăm şantierele pentru a susţine economic România, a declarat Ionel Scrioşteanu, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor.
Cu acest pasaj, Centura București trece peste DN 1A în regim de autostradă, mai exact, traversarea supraterană va duce la decongestionarea traficului în zona intersecţiei cu DN 1A a Centurii București.
Compania Naţională pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a predat antreprenorului Strabag amplasamentul pentru demararea lucrărilor de construcţie a pasajului peste DN 1A de la Mogoşoaia.
Ovidiu Barbier, directorul general adjunct al CNAIR, a menţionat că pasajul Mogoşoaia este începând de joi în termen de execuţie, acesta fiind o lucrare foarte importantă, care duce la decongestionarea traficului în zona intersecţiei cu DN 1A a Centurii Bucureşti.
”Vorbim despre o lucrare importantă, ce duce la decongestionarea traficului în zona intersecţiei cu DN1 A a centurii. Aici erau cozi de aproximativ 1 km, 1 km jumătate în fiecare seară, cel puţin. Lucrarea este câştigată de un constructor cu care am vorbit înainte şi care are toată determinarea pentru a o termina mai repede decât termenul de finalizare din contract. Este vorba de 24 de luni începând de azi, a spus Barbier.
Șantier deschis în vremea pandemiei de coronavirus
Întrebat de ce a fost necesar să fie deschis acest şantier acum, în plină pandemie de coronavirus, Barbier a explicat că în această perioadă traficul este mai redus, ceea ce este de mare ajutor.
„În această perioadă avem un trafic redus, cu toate că sunt perioade din zi în care observăm că traficul are nişte niveluri destul de importante, însă ne ajută foarte mult acest aspect şi profităm că vremea e foarte bună şi, cu măsurile de protecţie necesare, oamenii pot să lucreze fără probleme pe aceste şantiere. () Şi un aspect destul de important este faptul că după o perioadă destul de lungă în care au fost probleme şi sincope mari cu plăţile vizavi de constructori am ajuns la situaţia, zic eu, deosebit de bună în care mai mult de 5-6 zile nu stă la plată o factură pentru constructori. Este foarte important pentru ei”, a explicat Ovidiu Barbier.
Contractul pentru proiectarea şi construcţia pasajului de la Mogoşoaia este în valoare de 32,26 milioane de lei, fără TVA.
Durata de realizare a acestui contract este de 30 luni, din care 6 luni pentru activitatea de proiectare şi 24 luni pentru execuţia lucrărilor (de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor şi de la predarea amplasamentului către antreprenor).
Antreprenorul a ofertat o perioadă de garanţie a lucrărilor de 10 ani.