Audi Q8, SUV-coupe mai lat, mai scund și cu garda la sol mai redusă decât Q7, poate fi comandat în România la un preț de pornire de 76.500 de euro.
Tracțiunea integrală permanentă quattro și o gardă la sol de până la 254 de milimetri permit acestui SUV-coupe să poată ajunge cu ușurință dincolo de punctul în care se sfârșesc drumurile asfaltate. Audi Q8 este fabricat la unitatea de producție din Bratislava și poate fi comandat la distribuitorii din țara noastră.
Lungime de 4.901 milimetri, lățime de 1.935 milimetri și înălțime de 1.616 milimetri. Q8 este cu 66 de milimetri mai scurt, dar cu 27 de milimetri mai lat. Secțiunea frontală distinctivă, consola posterioară scurtă, gardă mare la sol, de până la 254 de milimetri și roțile de mari dimensiuni (până la 22”), transmit dinamism și putere.
Având un ampatament de aproape trei metri, Audi Q8 oferă spațiu generos pentru cinci persoane. Portbagajul SUV-ului are un volum standard de 605 litri. Acesta poate fi mărit la 1.755 litri cu spatarele banchetei rabatate și oferă posibilitatea așezării a două genți de golf pe diagonală. Hayonul poate fi deschis și închis electric, ca dotare standard, în timp ce deschiderea prin mișcarea corespunzătoare a piciorului este o funcție opțională. Sistemul electric de acoperire a portbagajului este o altă dotare opțională care sporește confortul. Acest sistem susținut de sine se retrage automat când deschideți hayonul și se extinde apoi, din nou, la închiderea acestuia.
Motorizări Audi Q8
Pe piețele europene, Audi Q8 vine echipat cu motorul 3,0 TDI, Q8 50 TDI. Puterea generată este de 210 kW (286 CP), iar cuplul de 600 Nm. SUV-ul sprinteaza de la 0 la 100 km/h în 6,3 secunde și atinge o viteză maximă de 245 km/h.
Cu motorul 3,0 l TDI sub capotă, Audi Q8 are o greutate de 2.145 de kilograme, inclusiv tehnologia MHEV complexă, cu baterie litiu-ion. Suprafața frontală de 2,84 m2 și coeficientul aerodinamic Cd de 0,34 înseamnă o rezistență relativ redusă la înaintare.
În setarea standard, diferențialul blocabil central, pur mecanic, transferă cuplul la puntea din față și la cea din spate în raport 40:60. Când este necesar, sistemul transferă cea mai mare parte a cuplului către puntea care are tracțiunea mai bună.
Q8 iese din fabrică pe jante de 19 inchi, deci cu 20 de milimetri mai mari decât cele ale modelului Q7. Roțile de 285/40 R22 sunt disponibile ca opțiune de vârf. Pe puntea față sunt instalate frâne cu șase pistoane și cu etriere fixe din aluminiu.
Sistemul de propulsie a modelului Audi Q8 este puternic și totodată eficient, datorită noii tehnologii micro-hibride (MHEV). Sistemul integrează o baterie litriu-ion și un alternator cu curea (BAS) în sistemul electric primar de 48 de volți. Bateria reîncărcabilă este montată sub podeaua portbagajului și are capacitatea de 10 Ah. SUV-ul dinamic poate rula liber cu viteze între 55 și 160 km/h cu motorul oprit, iar apoi, când e cazul, sistemul BAS repornește motorul rapid și confortabil. În perioadele de frânare, sistemul BAS poate recupera până la 12 kW de energie. Sistemul start-stop începe să funcționeze deja de la 22 km/h. Pachetul tehnic reduce consumul de combustibil cu până la 0,7 litru la 100 de kilometri, la utilizarea în condiții normale.