Autobuzele turcești Otokar au ieșit pe traseu de Centenar

0

Primele 30 de autobuze turcești Otokar Kent C au ieșit pe traseu pentru prima dată pe străzile Capitalei. Au ieșit pe traseu trei tipuri de autobuze – de 10 metri, de 12 metri și cele articulate de 18 metri – ultimele marcând revenirea pe bulevardele Bucureștiului a autobuzelor articulate după o pauză de 10 ani, de când au fost retrase ultimele troleibuze cu burduf de tipul DAC. Prima zi nu a fost fără probleme: unele autobuze au avut probleme tehnice, iar altele au suferit… mici neplăceri.

Autobuzele care au ieșit sămbătă 1 decembrie pentru prima dată pe traseu au fost de trei tipuri: de 10 metri (pe linia 302), de 12 metri (pe liniile 336 și 601) și de 18 metri, articulate (pe linia expres 780 de la Gara de Nord la Aeroportul Otopeni).

Pe rețelele de socializare au apărut poze cu unul dintre autobuzele de pe linia 336 care a avut o problemă tehnică și a necesitat să fie tractat. Citește și: Noile autobuze Otokar din București au deja probleme: „A sărit siguranța generală din cauza frigului”

Din cele observate de reporterul HotNews.ro pe străzile Capitalei, nici unul nu a avut avarii tehnice majore, ci mici probleme ici-colo.

Pe un autobuz de pe linia 336 sticla afișajului digital exterior, de deasupra parbrizului, era plină de condens, iar pe alte câteva autobuze informațiile despre stații de pe display-ul interior nu era corelat cu poziția actuală a autobuzului (la unele nici ceasul nu era setat cum trebuie).

Reamintim faptul că, în luna iunie a acestui an, Primarul General, Gabriela Firea, a semnat împreună cu managerul general al Otokar Otomotiv ve Savunma Sanayi, Serdar Gorguc, contractul prin care Primăria Capitalei achiziționează 400 de autobuze noi Euro 6.

Conform graficului de livrări, până la sfârșitul acestui an, vor veni la București primele 100 de unități, urmând că anul viitor, să ajungă și restul de 300 de autobuze, câte 40 pe luna. Valoarea tranzacției este 100 milioane euro plus TVA. Autobuzele sunt de trei tipuri în funcție de traseele pe care vor circula: 320 de autobuze de 12 m, 50 autobuze de 10,7m și 30 de autobuze de 18.

La licitație s-au prezentat trei firme: Otokar, Karsan și Mercedes. Oferta Mercedes la licitație a fost cea mai mare, cu 31 de milioane de lei mai mare decât oferta câștigătoare a turcilor de la Otokar.

Karsan Otomotiv Sanayii Ve Tikaret a oferit la licitație prețul de 450.271.970 lei, Asocierea Otokar Europe SAS – Otomotiv Ve Savunma Sanayi A.S – 458.100.826 lei, iar Mercedes România – 489.914.122 lei. Atribuirea s-a făcut atât pe baza prețului cel mai mic, dar și pe baza unei componente tehnice și de calitate.

 

Astfel, pentru oferta financiară Mercedes a obținut 45,95 puncte, Otokar – 49,15, iar Karsan 50 de puncte. Partea financiară a reprezentat doar o parte din ofertă, pentru partea de ”calitate” Mercedes a obținut 47,57 puncte, Karsan – 43,93 puncte, iar Otokar – 44,91.

Citește și Centenarul Marii Uniri: România dezbinată și săracă. Clasa poltică coruptă și populistă

Lăsaţi un mesaj

Te rugăm să adaugi un comentariu
Vă rugăm să completaţi numele