Autobuzul 673 din București își modifică traseul din cauza ambuteiajelor de la Piața Unirii

0

Linia 673 va funcționa pe un traseu modificat, ȋntre terminalul „Turnu Măgurele” și intersecția Calea Văcărești/ Bd. Tineretului. Decizia Societății de Transport Bucuresti a fost luată având în vedere ambuteiajele produse în zona Piața Unirii, ca urmare a lucrărilor de consolidare a Pasajului Unirii, și pentru că a fost înregistrat un număr scăzut de călători pe tronsonul cuprins între Șos. Mihai Bravu și Piața Unirii, transmite Rador.

Modficarea de traseu se va face de sâmbătă, 16 iulie.

Autobuzele liniei 673 vor funcționa pe următorul traseu:

– pe sensul de mers spre capătul de linie „Șoseaua Mihai Bravu”: terminal „Turnu Măgurele”, Bd. Alexandru Obregia, Str. Nițu Vasile, Piaţa Sudului, Calea Văcăreşti, staţia „Șoseaua Mihai Bravu”;

– pe sensul de mers spre terminalul „Turnu Măgurele”: staţia „Șoseaua Mihai Bravu”, Calea Văcăreşti, Piaţa Sudului, Str. Nițu Vasile, Bd. Alexandru Obregia, terminal „Turnu Măgurele”.

Serviciul de transport public va fi asigurat în continuare pe porțiunea de traseu cuprinsă între intersecția Calea Văcărești/ Bd. Tineretului și Piața Unirii de liniile 76, 313 și 381.

Linia navetă de autobuz 673 asigură transportul călătorilor pe durata suspendării liniei de troleibuz 73.

Bucureştenii, condamnaţi să facă saună în vehiculele STB. 90% dintre tramvaie şi 40% dintre troleibuze nu au aer condiţionat

Cei care nu au încotro şi sunt nevoiţi să circule cu tramvaiele sau cu troleibuzele STB fac saună la propriu. Având în vederea că maxima înregistrată în Capitală, potrivit meteorologilor ANM, este de 36 grade Celsius, temperaturile resimţite de călători au fost mult mai mari.

În tramvaiele care circulau la orele amiezii pe linia 41, termometrele indicau peste 40 de grade Celsius. Nici geamurile deschise nu făceau aerul mai suportabil. 

„E caniculă dar ce putem face? Nu putem face nimic. Facem baie de aburi. Uitaţi, cu evantaiul, cu apa. Ce să fac? Astea sunt conditiile.”, ne spune unul dintre călători.

Am stat de vorbă şi cu vatmanul. Acesta ne-a spus că în astfel de zile caniculare, în cabina sa, temperatura ajunge şi până la 50 de grade Celsius. Pentru a putea face faţă toropelii, este nevoit să meargă cu uşa deschisă şi să aibă la el în permanenţă bidoane cu apă îngheţată.

„E foarte cald, numai că îmi iau gentuţă frigorifică de acasă în care pun sticle gata îngheţate de la congelator şi ţin până la ora asta. (14.00 – n.r.) Aici în cabină, sunt cam 50 de grade acum.”

Dincolo de condiţiile inumane în care sunt nevoiţi să lucreze în astfel de zile toride, conducătorii vehiculelor STB se plâng că atunci când ajung la capătul liniilor nu pot folosi toaletele destinate angajaţilor STB din cauza faptului că aceste sunt adevărate focare de infecţie.

Potrivit STB, din cele 267 de tramvaie pe care le are, doar 25 au aparate de aer condiţionat, iar din cele 151 troleibuze, doar 95. În cee ce priveşte autobuzele,  conduceare STB susţine că toate (1.021) au aparate de aer condiţionat funcţionale.

Potrivit însă surselor, lucrurile stau cu totul altfel. Spre exemplu, din cele 170 de autobuze ale autobazei Militari, doar 100 au aparate de aer condiţionat funcţioanale. Celelalte nu funcţionează din cauza freonilor neîncărcaţi sau a altor piese defecte.

Cu alte ocazii, aceştia au afirmat că „Ținând cont de schimbarea condițiilor climatice preconizate, de cerința expresă a publicului călător, precum și de perspectiva îmbunătățirii condițiilor de transport, pe viitor, toate vehiculele ce vor fi achiziționate (autobuze, troleibuze, tramvaie) vor fi dotate cu instalații de climatizare.”

Lăsaţi un mesaj

Te rugăm să adaugi un comentariu
Vă rugăm să completaţi numele