BCR poate acorda clienţilor, în funcţie de situaţia individuală, o perioadă de graţie de trei luni la plata ratelor de credit, o reducere a ratei pe o perioadă limitată de timp sau extinderea perioadei de derulare a creditului, pentru a diminua suma lunară de plată, au declarat reprezentanţii BCR.
„BCR este o instituţie cu un portofoliu de credite complex şi multe categorii de clienţi şi produse. Avem o experienţă extinsă în ceea ce priveşte măsurile de sprijin al clienţilor cu credite, pe care o aplicăm din 2010, de când am oferit suport pentru peste 200.000 de clienţi. Indiferent de COVID-19, în funcţie de situaţia individuală, BCR are soluţii concrete de reorganizare financiară a relaţiei cu banca: perioadă de graţie de trei luni la plata ratelor de credit; reducerea ratei la credit pe o perioadă limitată de timp; extinderea perioadei de derulare a creditului, pentru a diminua suma lunară de plată”, menţionează reprezentanții BCR.
Reprezentanţii BCR susţin că sistemul bancar este solid şi rezistent pentru a găsi soluţii pe termen scurt şi pe termen lung iar băncile româneşti au experienţa unei crize prin care au trecut şi din care au învăţat lecţii valoroase.
Știre inițială
Băncile au luat măsuri speciale în contextul pandemiei de COVID-19, iar printre acestea se numără suspendarea temporară a plăţii ratelor la credite sau oferirea de internet şi mobile banking fără costuri timp de trei luni.
Demersul vine după ce, astăzi, Asociaţia Utilizatorilor Români de Servicii Financiare (AURSF) a transmis o scrisoare premierului Ludovic Orban, solicitându-i acestuia să adopte, în regim de urgenţă, mai multe măsuri în beneficiul consumatorilor utilizatori de servicii financiare, printre care şi amânarea, pe o perioadă de trei luni, a plăţii ratelor la toate creditele.
„Clienţii persoane fizice de la Banca Românească pot beneficia de suspendarea temporară, de până la două luni, a plăţii ratelor datorate. Astfel, pentru credite ipotecare, consum cu ipotecă sau nevoi personale, pe baza solicitărilor clienţilor făcute prin call center la numărul de telefon 021 304 81 00, sau pe site-ul băncii, www.banca-romaneasca.ro în secţiunea Asistenţă Clienţi/Solicitări (https://www.banca-romaneasca.ro/despre-noi/contact/solicitari/reclamatia-ta.html), plata ratelor poate fi amânată pentru una sau două luni. Acest lucru înseamnă că ratele nu vor deveni scadente în perioada solicitată”, se spune în comunicatul băncii.
Pentru clienţii care deţin unul dintre cardurile de credit MasterCard Standard sau MasterCard Gold, Banca Românească extinde automat, până pe 15 mai 2020, perioada de graţie, relatează Agerpres.
Banca menţionează că măsurile sunt luate în contextul eforturilor depuse de întreaga comunitate din România şi de către autorităţi pentru prevenirea infecţiei cu COVID-19 (coronavirus) şi are în vedere limitarea deplasărilor clienţilor la Banca Românească în sucursale. Această facilitate este acordată tuturor clienţilor persoane fizice, indiferent de situaţia lor (nu doar celor aflate în autoizolare la domiciliu sau în carantină). Serviciul Relaţii cu Clienţii Banca Românească este disponibil pentru informaţii despre aceste facilităţi la numărul de telefon 021/304.81.00.
Totodată, Banca Transilvania a anunţat că prelungeşte perioada de graţie pentru cardurile de credit, iar primele obligaţii de plată pentru clienţi vor fi doar în luna mai a anului current, măsura fiind luată pentru a scuti de drumuri la bancă peste 500.000 de clienţi BT, în contextul actual.
Și Raiffeisen Bank a anunţat că, în cazul în care există cazuri de carantină, autoizolare sau alte situaţii speciale, iar clientul consideră că va avea probleme cu plata la timp a ratelor la credite, poate suna la 0800800555 (de luni până vineri, între orele 9:00 – 20:00). În plus, creditele standard acordate de Raiffeisen Bank au, prin contract, opţiunea „vacanţă în trei rate”, de care clienţii pot beneficia în această situaţie – asta înseamnă că pot opta să amâne rata la credit o lună, două sau trei şi se prelungeşte perioada de rambursare cu aceeaşi perioadă.
La rândul său, BRD – Groupe Societe Generale a luat decizia de a oferi gratuit, timp de trei luni, serviciile de Internet şi Mobile Banking în contextul epidemiei de COVID-19 şi pentru a sprijini măsurile de prevenţie a răspândirii bolii. Totodată, banca elimină toate costurile aferente tranzacţiilor realizate prin aceste instrumente, în mod necondiţionat de folosirea sau achiziţia unor pachete de produse.
Potrivit băncii, gratuitatea va dura până pe 16 iunie 2020, cu posibilitatea de a fi prelungită şi ulterior acestei date. Ea se adresează clienţilor existenţi, care folosesc deja sau aderă la serviciile de bancă la distanţă în această perioadă.
Utilizatorii nu vor plăti comision lunar de administrare pentru serviciile de bancă la distanţă, iar plăţile interbancare în lei, precum şi plăţile SEPA în lei şi euro vor fi gratuite. Subscrierea la serviciile de bancă la distanţă se poate face prin intermediul contact center-ului BRD (021 302 6161 – accesibil din orice reţea, 0800 803 803 – Telverde în reţeaua Telekom sau *22622 – valabil în reţelele mobile Orange, Vodafone, Telekom şi Digi Mobil).
Nu în ultimul rând, amintim că deputatul USR Adrian Prisnel le-a cerut băncilor să analizeze posibilitatea ca pentru plățile contactless să se ridice pragul pentru care este necesară introducerea codului PIN de la 100 lei la 500lei, pe perioada stării de urgență.