Bayon, Hyundaiul fâșneț cu alură de SUV de ”buzunar”

Cu cât e mai mică cilindreea, cu atât taxele sunt mai scăzute

0
Hyundai Bayon mild hybrid 48V
Hyundai Bayon mild hybrid 48V

După două zile de condus un Hyundai Bayon, prin Capitală, devine evident că viitorul apropiat al automobilului este hibrid. Că e vorba de SUV, turism sau autoutilitara, este clar că un motor mic și puțin poluant pe benzină, cu suficiente rapoarte în cutia de viteze, ajutat de un mic motor electric te duce și repede și economic la destinație.

 

Plus, cu cât e mai mică cilindreea, cu atât taxele sunt mai scăzute. Același lucru se întâmplă și în cazul zgomotului pe care-l produce mașina. Un moto mic, chiar și turat puternic, scoate mai puțin zgomot. Un element important în vacarmul citadelelor aglomerate de astăzi.

Cam asta face Hyundai Bayon: poluează puțin, face zgomot puțin, este economic daca-l conduci normal și foarte ușor de condus grație unei transmisii cu 7 trepte.

Asta e o calitate a lui Bayon, Hyundaiul fâșneț cu alură de SUV de ”buzunar”. Este extrem de ușor de condus, are scaune confortabile, interior care se ”uită” spre șofer.

Din afară mașina ”semnalizează” actualitate, tinerețe, tehnologie. „Aspectul distinctiv al modelului BAYON, subliniat de liniile puternice și de farurile cu formă angulară, accentuează caracterul remarcabil al modelului în segmentul B-SUV european”, crede Luc Donckerwolke, Chief Design Officer – Hyundai Motor Group.

Vezi pe Casoteca.ro un #drivetest cu Hyundai I20

Șoferul are totul la îndemână. Propulsorul turbo de 1 litru și 100 de CP, ajutat de turbină și de motorul electric de 48V, te îmbie să apeși accelerația atunci când ai posibilitatea. Cutia 7DCT schimbă ușor rapoartele astfel încât, fără prea mult zgomot, ajungi repede la limita de sus a vitezei permise pe șosea.

Tehnic vorbind, Bayon mild hybrid de 48 V dispune de trei moduri de condus (Eco, Normal și Sport – verde, albastru și roșu), pentru optimizarea răspunsului motorului și a direcției, în funcție de condițiile de condus.

Însă dacă nu te liniștești, chit că este vorba despre un motor de 1 litru, ajungi repede la un consum de 10 l la suta de km în condiții de urban. Propulsorul – 1.0L T-GDi, cum îi spune Hyundai, face față, deci, unui Bayon care este evident mai mare și chiar puțin mai greu decât ”fratele” Hyundai I20.

 

Cât despre costuri, dacă ar fi să luăm în calcul mașina avută la #drivetest, modelul costa în jur de 19 mii de euro. Este vorba despre un Hyundai Bayon dotat cu tot ce își dorește un șofer pretențios.

La finalul testului sunt convins că experiența oferită de combinația motor termic/motor electric/cutie automată cu 7 trepte face din Bayon un Hyundai extrem de sexy pentru șoferițe, dar asta nu înseamnă că este o mașină pentru fete, din contră!

Sigur, Bayon rămâne Hyundai și fără ajutorul electric sau cu o cutie manuală. Mai ales că în varianta ”de bază” este mai accesibil. De exemplu, motorizarea MPi de 1,2 litri și 84 Cp poate fi cuplată la o transmisie manuală în 5 trepte.

Hyundai Bayon mild hybrid 48V
Hyundai Bayon mild hybrid 48V
Hyundai Bayon mild hybrid 48V - interior
Hyundai Bayon mild hybrid 48V – interior
Hyundai Bayon mild hybrid 48V
Hyundai Bayon mild hybrid 48V

 

 

Lăsaţi un mesaj

Te rugăm să adaugi un comentariu
Vă rugăm să completaţi numele