
BMW 220i GranCoupe este o jucărie pentru premianții economiei de piață. Ce nu e Seria3, e gri, are tracțiune față și costă 50 de mii de euro? Păi… un BMW Seria2 GranCoupe. Păi, dacă nu are tracțiune pe spate, mai e BMW? Este… și cum mai este!
Cam asta am aflat după câteva zile de condus la volanul unui BMW 220i Gran Coupe. La bază, Seria2-ul cu motorizarea de 2 litri costă 36 de mii de euro, dar în varianta de test, cam cu tot ce vrei și, e drept, nici nu știi că vrei, mașina ajunge la puțin peste 50 de mii de euro.
Faptul că nu are trațiune pe spate, că e construit pe arhitectura pe care constructorul german o folosește și la marca MINI, nu are cum să îți displacă. Cu roțile din față tractoare poți să intri pe zăpadă fără să te gândești că ai putea rămâne acolo.
Mai mic decât un Seria3, mai ușor de ”navigat” prin oraș
Altfel, GranCoupe-ul arată și rămâne un BMW: stabil pe viraje, lipit de șosea pe autostradă, manevrabil și, dat fiind că este mai mic decât un Seria3, mai ușor de ”navigat” prin oraș.
La interior este construit în jurul șoferului, totul e la îndemână, ai senzația că l-a desenat pentru tine. Asta dacă ai aproximativ 180 de cm înălțime și ești fit.
Odată de dai de toate tehnologiile prezente la bord, de modurile de condus, de atenționările și camerele cu care este dotat un BMW Seria2 Gran Coupe, îți dai seama că ai cu tine ce are un Seria7, dar pe o mașină mai mică, mai economică și, față de fratele mai mare, mult mai ieftină. Gran Coupe este o jucărie pentru premianții economie de piață.
La exterior, BMW Seria2 GranCoupe arată distinct, rasat și extrem de agresiv. Este o mașină care nu te lasă să te gândești că n-ar fi sportivă. Cât despre culoare numită de germani Storm Bay, face toții cei peste 1000 de euro.
Dinamic, GranCoupe este categoric un BMW cu cei aproape 180 de CP care trag de tona și jumătate cu ușurință. Plăcut a fost să ieșim cu ea pe zăpada de la Poiana Brașov fără jenă.
Poate că mi-ar fi plăcut ca GranCoupe-ul să aibă legate de cutia automată și niște padele în spatele volanului, dar ăsta e un moft. Singurul moment când am simțit că le-aș fi folosit a fot pe serpentine…
Vezi și Primul BMW Seria 2 Gran Coupé alege o costumaţie neobişnuită pentru faza finală de teste
Dacă ar fi să mă iau după privirile partenerilor din trafic, atunci BMW a făcut treabă bună cu GranCoupe. Este clar că eu aș renunța la vreo două pachete, de exemplu ConnectedDrive Plus sau Scaune fata reglabile electric cu memorie pentru scaunul conducatorului auto, astfel 220i Gran Coupe ar scădea semnificativ sub 40 de mii de euro (fără TVA), deci acceptabil pentru un leasing de 5 ani.